Proměny Ostravy #174

Dnešní Gagarinovo náměstí za první republiky.

promeny ostravy

2014promeny ostravy

Související články


Komentáře

  1. johny :

    V první chvíli mě napadlo, co to tam byl za první republiky za mrakodrap co připomíná současné WTC. Pak mi došlo, že mi opticky splynul sloup v popředí s komínem elektrárny v pozadí :D

    Thumb up 6 Thumb down 2
  2. PetrP :

    Jo až teď jsem si toho všiml :D jinak to vypadá suprově…

    Thumb up 1 Thumb down 0
  3. thvari :

    teď je to aktuální fotka, prtž budou opravovat celou tu autostrádu z Bazalů do centra města. Takže místo abychom jej zbořili, bude nám dál hyzdit město. Mohl by tam stát pěkný nový (a menší) most, který by navazoval na ulici Bohumínskou stejně jako ten Sýkorův. Na něj by byla vypsána architektonická soutěž – teoreticky by se mohl stát pěknou dominantou Ostravy.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  4. aggu :

    thvari: Až se bude hlasovat pro demolici těch mostů, tak dejte vědět, přijdu mezi prvníma. Celá Frýdecká/Bohumínská od hradu po Muglinov je omyl.
    Jedině snad kdyby z jedné půlky udělali promenádu s vyhlídkou pro pěší a pro kola.

    Thumb up 8 Thumb down 1
  5. MM :

    thvari: To je na Ostravu moc složité. Kde jsou ty vize pana primátora? Jsem motorista, ale centrum mi připadá nesmyslně protkané širokými silnicemi. Bohumínskou bych klidně omezil na jeden pruh, upravil nevzhledný Most Pionýrů a také tu lávku pro pěší, jak píše thvari. Velkým omylem nové éry je dokončení mostu na Českobratrské. Takový humus, skoro 6 pruhů a přímo v centru, to se dnes ve světě nevidí. To samé Frýdecká a mosty. No nebyla to tehdy krása?

    http://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2013/06/485419_535648189811350_1400536564_n.jpg

    Thumb up 7 Thumb down 2
  6. aggu :

    MM: Proč by to mělo být složité? Kde je vůle…
    Fotka je přesná. Je to imho jediná smysluplná cesta k „rekonstrukci“ Frýdlantů. Křižující Místecká a trať pod zem. Jen je otázka, jestli Ostrava má na takové řešení u politbyra nárok. Přeci jen Libeňský most cca 2 miliardy, vedle Trojský most 1.5 miliardy, v Brně nutně potřebují tunel pro tramvaj, peníze nerostou na stromech a pro každého.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  7. thvari :

    MM: Přiznám se, že most na Českobratrské mi osobně dává smysl – jak jinak překonat trať? Buď myší dírou jako v Přívoze, nebo … mostem. Frýdlantské mosty jsou esteticky příšerné, navíc to jede kolem oken těch pěkných domů nalevo, ale to samé dilema – jak jinak překřížit trať a Místeckou? To mi přijde nereálné, leda bychom tu chtěli kopat Blanky

    Thumb up 2 Thumb down 0
  8. aggu :

    thvari:
    Všechny čtyři MÚKy v okolí centra jsou zvěrstvo zplozené bolševickými představami o historickém centru. V případě Českobratrské ty mozky dodnes sedí na krajském úřadu.
    Tunely se nemusí jen razit a stát desítky miliard, mohou být i mělké a kopat se z povrchu. Koridor tam je. Od Pivovarské hospody ke Středu je necelý kilometr.
    Vyřešená tranzitní doprava sever-jih přes centrum. Co by za to v Praze dali.
    Chytřejší politik by zároveň uvažoval i o podzemním parkingu pod Cingrovým sadem. Co by kamenem dohodil do centra. Další problém vyřešený.
    Nahoře by se klidně mohl nechat park (vypadal by tvarem jako Central Park, lid a psové by nebyli proti ;)
    Vyřešený problém s neprostupnou západní bariérou okolo centra.
    Megalomanské mosty na Českobratrské by se mohly s velkou slávou odstřelit a sz. část centra by zase dostala lidský rozměr.
    Všechno za jedny peníze.
    Jen jeden problém to má. Najít politika jehož ambice jsou vyšší než turistický vláček po Masarykově náměstí.
    A s úplně stejnou filosofií opravit pravý břeh Ostravice na Slezské, abychom se tak nějak vrátili k tématu ;)

    Thumb up 5 Thumb down 1

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.