Proměny Ostravy #155

Ulice Českobratrská v křížení s ulici Nádražní.Pohled směrem na Fifejdy.

1981
promeny ostravy

2014
promeny ostravy

Související články


Komentáře

  1. Rýša :

    Smutný pohled – tedy ten z roku 2014 a kdoví kolik ještě let(desetiletí) tam bude jen zanedbaný trávník jako někde na periferii zapadlého městečka….

    Thumb up 21 Thumb down 0
  2. Tano :

    Když se tak člověk zamyslí, tak ty proluky v Ostravě musí být. Kam by se pak dávaly ty obrovské krásné reklamy? :-)

    Thumb up 6 Thumb down 0
  3. aggu :

    Pozemky vlastní rodina Hadamcziků. Jejich poslední plán byl zřídit tam parkoviště. Zjevně selhal. To ale nechápu, kdyby chtěli v proluce postavit nárožní budovu, přes Semeráka a Bernfeldovou by se nedostali, parkocviště a budka v proluce je trendy u MOaP.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  4. Radim :

    V roce ’81 Babeta, dnes na stejném místě restaurace Babetti, dobrá náhoda. Ale jinak smutný pohled na ty proluky na obou stranách ulice.

    Thumb up 10 Thumb down 0
  5. Crazym :

    Radim: To není náhoda :-) A nebyla to restaurace ale cukrárna, přesně takhle si to tam pamatuji, bydlel jsem pár kroků odtamtud a každý den chodil do sámošky na protějším rohu a mlsat do Babety taky hodně často :-)
    A zde http://www.imagehosting.cz/?v=eskobrdid.jpg máte to samé místo v roce 1947.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  6. martin [msstavby.cz] :

    Crazym: Nyní restaurace ;)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. Martin :

    Já se tedy nedivím, že v okolí ulice Českobratrské jsou stále proluky. Ať už jde o kanceláře nebo byty, nikdo by nebyl rád za těsnou blízkost čtyřproudé „dálnice“, maximálně tak autoservis. Už jen konzervatoř musí být štěstím bez sebe…

    Thumb up 4 Thumb down 1
  8. zerdě :

    hm, supr no…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. Nimrod :

    aggu: To parkoviště tam chtěli vybudova v době, kdy o Semerákovi a té jeho partě hic ještě ani nikdo nevěděl…

    Thumb up 2 Thumb down 0
  10. aggu :

    Nimrod: A to jsem ještě zapomněl na ten strom u fasády konzervatoře. A trávník u cesty. To by byla smrtelná rána ostravské ekologii, takže jistá konečná pro jakéhokoliv investora.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  11. Coppola :

    Když se podívám na vývoj od roku 1947, přes rok 1981, až do dneška, tak můžu konstatovat jen, že Ostrava se mění z města v periferii u dálnice.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  12. aggu :

    Výsledek idiotských megalomanských projektů na silnice ještě z Husákovy doby, kvalitní práce betonové lobby, relativní dostupnosti dotací EU bez širšího posouzení jejich vlivu na urbanismus města, necitlivosti magistrátních a krajských politiků vůči centru a jejich absolutnímu nepochopení čím by centrum mělo být. Dělat vysoké násypy a křižovatky v historickém centru města „může jen debil“ (citát).
    Naše děcka si budou klepat na čelo a vše bourat.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  13. acdlcia [msstavby.cz] :

    aggu: Nejspíš jednou dospějeme do doby kdy tyto silnice nebudeme potřebovat, ale prozatím je člověk ve vývojovém stupni homo mobilus a bez auta nedá ani ránu. I já používám auto každý den v práci a proto každé rozšíření silniční sítě jen vítám. Soukromě auto nemám a myslím že pro tyto účely je MHD naprosto dostačující.

    PS. Překonal jsem se a navštívil Karolinu a tam jsem našel úplně nový vývojový stupeň lidí – antihomo degenerus degenerus.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  14. aggu :

    acdlcia [msstavby.cz]: Nejde o to, že bychom silnice nepotřebovali, ale o to, jak politici vybalancují potřeby provozu aut v centru a potřeby centra jako místa kde můžou lidi kulturně žít. Přirozeně je nic takového nezajímá, ve vztahu k centru to jsou naprostí pokrytci.
    Jestli dnes ostravští politici centrum vidí prizmatem zpětného zrcátka (musím dojet autem do centra z domu na předměstí, co nejrychleji, co nejpohodlněji, čím víc pruhů tím líp, mít kde zaparkovat, nejlíp hned před úřadem, nebo třeba u katedrály, a benzinku taky, nejlíp hned u řeky), tak je to prostě špatně. Prý to tak chtějí voliči, ale ptala se někoho radnice, když upgradovali prostor u katedrály na sklad aut? Ptala se když stavěla Českobratrskou?
    Protože centrum logicky nemůže prostorově stačit, bude se muset podřídit. A to se děje už desítky let. Takže tu máme nesmysly typu frýdlantské mosty, neexistující Náměstí Republiky, nové mosty na Českobratské s násypy jak někde na periferii… Nejdůležitější část Slezské, celý pravý břeh navazující na centrum je zdegradovaný čtyřpruhovou silnici a obrovskou MÚK, takže se z levého břehu, kde město vytvořilo úžasné visuté vyhlídky tak nějak není na co koukat, protože i ten nešťastný pseudo Hrad je prostě pod mostem…
    Taky občas jezdím autem, ale klidně budu jezdit o 10 min déle, když z Českobratrské udělají z čtyřpruhu dvojpruh, maximálku sníží na 30 a ze zbytku udělají chodník. Po měsíci mě to přestane bavit a auto prodám ;)
    A to je přesně to, se musí v centru stát. Politici si musí konečně vytáhnout hlavu z … a začít jinak uvažovat. Buď budou brát ohledy na auta a pohodlnost nebo na město a lidi. Obojí nejde.

    Thumb up 10 Thumb down 2
  15. Dan :

    A z jakeho duvodu se tedy ta narozni budova bourala, kdyz misto ni neni zadna nahrada?

    Thumb up 1 Thumb down 0
  16. Oasis :

    Dan: Z důvodů rozšíření cesty se zboural celý blok. Na historické fotce je dvou pruhová cesta, v současně podobě čtyř pruhová.

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.