Přestupní terminál Hranečník

Probíhá finální úprava podkladu před pokládkou kolejí.

Související články


Komentáře

  1. marian :

    Hranečník rekonstrukci potřeboval, ale jinak, ty terminály…pořád si říkám – asi to nechápu, nemám dost informací, vždyť to nedává vůbec smysl! Že se při některých projektech vyhazujou peníze oknem – ok, ale v tomto případě je to něco tak absurdního, že tomu pořád nemůžu uvěřit. Jako nápad udělat na Masarykáči parkoviště, aby se oživilo centrum města… protože si obchodníci stěžují, že klienti nemají kde parkovat. Můžete mi to někdo vysvětlit? Nebo mě vzbuďte a řekněte, že se mi to jen zdálo, dík…

    Thumb up 5 Thumb down 2
  2. pěkné :

    Děkuji autorovi za snímky. Dovolím si jednu malou vizi a snad i přání: Kéž by ty trolejbusy dotáhli jednou až do Havířova. Kdysi se s tím snad i počítalo, z Hranečníku to tak daleko už není. Kupříkladu Opava je menší a trolejbusy má, Havířov je sice větší, ale tento městotvorný prvek mu chybí. Ani tramvaje by nebyly na škodu, řada havířovských autobusových linek je stálých, jejich náhrada za tramvaj na pevném tělese (příp. za trolejbus) by byla přirozená, na hlavních bulvárech je na to de facto rezerva. Pokaždé, když do Havířova přijedu, působí na mě tak nějak „pustě“, s výjimkou obytných domů a nákupních center tam toho totiž moc k vidění není.
    Na druhou stranu, když vidím to momentální „umělecké ztvárnění sloupů TV“ s mocnými čtvercovými patkami, které svými rozměry předčí i ty na železnici, tak si říkám, že by to mohlo ulice města hyzdit a akorát vzbudit protesty. Dnes je sice vše normované, ale když se chce, tak se zcela jistě něco změnit může, minimálně ta barva. Tady příklad moderní tramvaje, oddělené od okolního provozu http://www.ewtec.org/wp-content/uploads/2014/06/tramway_nantes1.jpg .
    Avšak, jak ukazuje i tento snímek, aby meziměstská linka a případná návazná lokální síť trolejbusů/tramvají byla úspěšná, tak by se mělo myslet hlavně na to, že už od počátku musí táhnout cestující a nepřinášet horší komfort než autobusy. Tzn. už zastávky by neměly být ve stylu 90. let s modrým nátěrem na svařovaném zábradlí hranatých tvarů, které za chvíli koroduje (viz zastávku Karolina), navíc s přístřeškem, který za chvíli zežloutne (takových příkladů je v Ově celá řada), nebo je naopak tak malý, že pomalu postrádá význam (viz Svinov dole), vozovka (resp. drážní těleso) by mělo být kvalitní, a ne se za chvíli rozpadat (opět Karolina), ne s pomalým průjezdem výhybek či křižovatek, a také vozidla nemohou být vyráběna ve stylu těch, která kupovali naši dědové v 60. letech, a minimálně tu klimatizaci (pochopitelně i s funkcí topení v zimním období) by do nich někdo měl koupit, když už v nedalekých Katovicích či Zlíně tuto vymoženost mají. Pokud toto naši zastupitelé nepochopí, pak bude nová generace již v raném mládí vyhlížet své první auto, byť i z bazaru, neboť při ceně jízdenky 20 Kč/30 minut už je výhodnější na krátké cesty do práce i ten automobil, silnic, a hlavně těch širokých, je v Ově pořád dost. Nicméně naši dopraváci, namísto zatraktivnění MHD, si v blízkosti svého sídla také raději postaví dostatečně široké parkoviště a uvažují o tom, jak jen skrouhnout údržbu a cestujícím násobit přestupy, vždyť už tou MHD stejně jezdí čím dál míň lidí…

    Thumb up 10 Thumb down 0
  3. Ross :

    V sobotu už pokládali koleje, jak jsou staré snímky?

    Thumb up 0 Thumb down 2
  4. acdlcia [msstavby.cz] :

    Ross: Hvězdné datum snímků je 20150603_164131 až 20150603_165229

    Thumb up 2 Thumb down 2

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.