Piráti prověřili projekt Místecké III.

„Hrozí další roky čekání, prodražování a riziko ztráty peněz od státu!“ Ostravští Piráti prověřili tvrzení radního Semeráka ohledně Místecké.

Dokončení Místecké se dále odkládá. Vedení města Ostrava nesouhlasilo s technickým řešením odhlučnění, které navrhlo ŘSD. Podle Pirátů to bude znamenat dalších několik let čekání na dokončení dopravní stavby, kterou Ostrava zoufale potřebuje, a také její výrazné prodražení. Navíc stát se stavbou počítá, ale pouze v rozpočtu pro rok 2018, co bude pak, nikdo nezaručí. Radní pro dopravu Lukáš Semerák (Ostravak) na posledním zasedání zastupitelstva ostravské čtvrti Moravská Ostrava a Přívoz pronesl k tématu Místecké[1] několik překvapivých výroků. Pirátům se prezentovaný postoj radního nezdál, a tak si je ověřili přímo u ministra.

„Pusťte nás na ně!“ myslíme vážně. Tvrzení radního Semeráka ohledně odkladu dostavby Místecké jsme si pečlivě zaznamenali a poslanec Ondřej Polanský, který se dopravou nejen v Ostravě dlouhodobě zabývá, se na ně dotázal přímo ministra dopravy na schůzce dne 9. ledna. Na vznesené dotazy nám odpověděl náměstek ministra,“ vysvětluje David Witosz, pirátský garant pro oblast dopravy. Podle výsledků studie EIA, kterou si nechalo zpracovat ŘSD, je optimálním řešením odhlučnění Místecké výstavba 14 metrů vysoké skleněné stěny.

Stavbu protihlukové skleněné stěny ale vedení Ostravy i části MOaP odmítlo a prosazuje jinou variantu alternativního (zahloubeného a částečně překrytého) technického řešení stavby, spolu s posouzením podílu tranzitní dopravy v daném místě. Momentální postup prosazovaný radnicí je tedy nestavět, vypracovat do konce února dopravní model a zpracovat návrh na zahloubení.

Podle Lukáše Semeráka je v tomto vedení města za jedno s vedením kraje, ministrem ŽP Brabcem i ministrem dopravy Ťokem.

Lukáš Semerák dále tvrdil, že ŘSD bude spolufinancovat měření a dopravní model, který je nad finanční možnosti obvodu a že řešení musí být řešením investora, tedy ŘSD.

Ministerstvo však tato tvrzení nepotvrdilo:

Hluková studie zpracovaná v rámci dokumentace EIA[2] prokázala, že hlukové limity jsou splnitelné výstavbou dostatečně vysoké protihlukové stěny (technický návrh ŘSD ČR).

Město Ostrava však s tímto závěrem hlukového posouzení bez dalšího nesouhlasilo a zadalo si zpracování alternativního (zahloubeného a částečně překrytého) technického řešení stavby spolu s posouzením podílu tranzitní dopravy v daném místě.

Za Ministerstvo i ŘSD se kloníme k takovému technickému řešení, které splní požadované hlukové a jiné limity a zároveň bude ekonomicky efektivní (větší předpoklad má samozřejmě levnější technické řešení, tedy bez zahloubení).

Další odpovědi ministerstva byly velmi jasné a stručné.

  • Piráti: Spolupodílí se ŘSD (finančně, personálně) na zpracování alternativní studie (zahloubeného a částečně překrytého) technického řešení stavby, zadané městem Ostrava?
    Ministerstvo dopravy: Ne.
  • Piráti: Spolupodílí se finančně ŘSD na měření, dopravním modelu (posouzením podílu tranzitní dopravy v daném místě) zadaném městem Ostrava?
    Ministerstvo dopravy: Ne.
  • Piráti: Má ŘSD zpracován jakýkoliv dokument k variantě zahloubení (kde začne, kde skončí, které ulice se mají kde jak napojovat)?
    Ministerstvo dopravy: Ne.
  • Piráti: V případě zamítnutí povrchové varianty městem Ostrava o kolik předpokládá ŘSD že se opozdí uvedení předmětného úseku do provozu (při variantě zahloubení)? Stačí velmi hrubý odhad.
    Ministerstvo dopravy: Cca 2 roky. (termín ukončení akce povrchové varianty byl plánován na 12/2022, zdroj: schválený rozpočet SFDI na rok 2018)

    „Doufáme, že občané i naši zastupitelé si dokážou na základě uvedených informací udělat obrázek sami. Ačkoliv Piráti nemají v zastupitelstvu MOaP prozatím žádné zastoupení, snažíme se i tak plnit funkci hlídacího psa v duchu hesla Pusťte nás na ně! Věříme, že naše snaha prověřovat informace povede ke zvýšení kvality diskuse na zasedáních zastupitelstva,“ dodává David Witosz.

[1] Bod 04/OM22, jde o stavbu I/56 Místecká, III. Stavba. Ze schůze jsme pořídili zvukový záznam, který můžeme doložit.

[2] V případě potřeby většího detailu si dovoluji Vás odkázat na dokumentaci procesu EIA, viz https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_OV9195

zdroj: Tisková zpráva

Související články


Komentáře

  1. Danek :

    Jako nahodou se dnes po vcerejsku kdy se resili Pirati..objevi clanek kde jsou ve velke mire zminovani.vcetne nadpisu..no kdyz to musi byt.kazdopadne je treba se na to podivat tak nejak s rozumem…ze mistecka na propojeni mezi dalnici a frydkem by mela byt je jasne…ted je jasne ze v miste ze musime najit reseni aby byli spokojeni obcane kteri tam bydli,cesta aby zbytecne nerozdelovalo mesto.na to nekolikrat apeloval Martin v pripade Ceskobratrske..cili dle me i mesta je spravny postoj zahloubeni teto cesty….uprime ve mestech zapadni Evropy je naprosto bezne,ze funguje system tunelu…kde s nej vyjedete na povrch na misto kde potrebujete…ted jde projednat s minister.a Rsd…stavbu tunelu s co nejrychlejsim financovanim…nez low cost ze 14m.protihlukovou stenou uprostred mesta…ale tady slo zrejme o to vychvalit politickou stranu.

    Thumb up 1 Thumb down 4
  2. tommtomm :

    Toto stálé opakování je v podstatě k ničemu…. je to stejné, jako kdybychom už v domě měli natažené odpady, vodu elektřinu, na hrubo vyzděné zdi… a při řešení toho jestli bude v koupelně vana nebo sprcha a na které straně koupelny ( což už nám mělo být jasné při začátku stavby) jsme se rozhodli, že tam tu koupelnu vlastně nechceme… V takovém případě se buď smíříme s tím, co už máme a doděláme to tak jak to je, a na 30 let do další rekonstrukce počkáme. A nebo to prostě celé zase rozkopem, prodloužíme práce na domě i když nájem v tom současném už nám končí a musíme se stěhovat a předchozí vložené investice vyhodíme oknem a začnem znovu…
    To byl takový jinotaj o domě, naivním majteli a neschopném architektovi.
    A teď k věci.

    Problematické území je od gorkého-cihelní až v podstatě po ruskou která vede ke gongu, nechci říct celý prostor od dálničního přivaděče na D1 po Místeckou 4 proudovou, ale nejde jen o to, současně je stejným problémem vlakové propojení Ostrava hl.n.- Ostrava Kunčice plus vlečky a další tech. zázemí tratě.
    V samotném prostoru který se řeší, Českobratrská – 28 října. máme tyto problémy… Jen samotná trasa cesty už je jen třešinka protože, jsou to oba dva sjezdy a mimourovňové křížení, jak na 28 října tak na Českobratrskou, které zabírají plochu víc jak dvou až čtyř běžných bloků, tyto komunikace celý prostor dokonale zabíjejí a krom vedení tras už se do něj nic nevejde, u českobratrské likvidují i komunikaci kolem pivovaru. Při možnosti zahloubení cesty pod zem zůstává stejně problém řešení tohoto mimourovňového křížení které se tím nevyřeší ( podívejte se na vyustění blanky v praze) I jen samotné mosty 28 řijna a Českobratrské dostatečně degradují prostor a to i bez sjezdů…. Ale dobře, představme si tedy zahloubení pod zem ( mimo jiné pokud vím tak tudy vedl náhon a je zde vysoká hladina spodní vody). Zustává nám stát trať, dvoukolejná se zastávkou stodolní…. trasa zajišťuje napojení nejenom vleček a tedy intenzivní nákladní dopravu ale i příměstskou a dálkovou dopravu směr FM a Těšín, směr FM je po rekonstrukci trasy předpokládaný nárust dopravy. S nivelitou tratě nelze hnout (max nahoru) protože necelý kilometr od stanice Střed je most přes ostravici… V prostoru jsou navíc obslužné komunikace s vysokým provozem aut a částečně i drobné sklady a prum. objekty.

    Většině lidí tedy musí dojít, že pokud nedojde k masivní přestavbě všech zmíněných problémů, ze kterých většinu nelze přesunout a změně uzemního plánu celého prostoru, pak je řešení rozšíření Mistecké, takové jaké bylo představené a plánované řsd asi nejšťastnějším řešením v nešťastném prostoru, a jako takové by mělo být co nejdříve dobudováno. Nic však nebrání prozkoumání alternativních řešení studií apodobně, vždyť to není proces na rok ale na několik desítek let… a do té doby už i místecká bude amortizována a bude ji potřeba rekonstruovat….

    Uvědomme si však jednu věc Místecká, 28. října, Českobratrská, a trať jsou dopravní stavby, které jsou zcela klíčové pro fungování i centra města, nezbavíme se jich a v budoucnu bude jejich zatížení jen narůstat… a když mluvíme o centru města…. jsou to tepny, a bez tepen a žil člověk nemuže žít, i když nejsou dvakrát pohledné….

    ps: omlouvam se za korekturu a chyby, nepraktické mobilní zařízení….

    Thumb up 7 Thumb down 0
  3. Xavier :

    Danek: Vyjeďte do světa a poznáte, že s těmi tunely to není žádná sláva. Příklady: Osmiproudová silnice s parkovištěm uprostřed v centru Berlína: https://goo.gl/DgbwrR.
    Paříž, velmi podobné: https://goo.gl/eq9iyv
    Londýn, osmiproudovka kolem Hyde Parku: https://goo.gl/5yd1E1.
    Tím neříkám, že nejsem pro zahloubení Místecké (a přilehlé drážní trati). Jen netuším, kde na to vzít, protože Ostrava je prostě maloměsto ;-)

    Thumb up 2 Thumb down 0
  4. JSjr. :

    Já myslel, že tento web je čistě apolitický. Poslední dobou je to však o politické potupě strany jedné a propaganda druhé. To nešlo vyřešit komentářem s odkazem pod článek, kterého se to týká? Spíše jako aktualizaci než samostatný článek? Určitě i ostatní strany, včetně Ostravaka na různé kauzy upozorňují, ptají se a zjišťují v jiných oblastech. Zveřejníte je také?

    Thumb up 1 Thumb down 3
  5. Danek :

    Xavier: Ostrava bude maloměsto ,pokud si nebude umět dupnout..respektive občané a politici….

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. MM :

    JSjr.: Ostravak těžko na cokoli upozorní, když je účastníkem. Mimochodem co chtějí kritizovat, když ovládají centrální obvod již druhé volební období?! To je ta hrůza dnešní doby (ANO, Ostravak), kdy strany, které mají rozhodující vliv na chod státu nebo obvodu si dovolí kritizovat všechny okolo. Pánové, kdo vládne, ten rozhoduje. Kdo vládne, tomu se skládají účty. Nemůžete být na jednu stranu vládnoucí strana a na druhou rebel. Chápu, že to poslední dobou takto funguje, ale je to cesta do pekel…

    Thumb up 3 Thumb down 0
  7. JSjr. :

    MM: Já spíše než na relevantnost chtěl upozornit, že mi tahle forma článků na tyto stránky moc nesedí :) Je to propaganda, bez debat.
    Ale souhlasím s tím, že i názory opozice musí být slyšeny. „My vládneme, vy nám do toho nekecejte“ tu fungovalo hodně dlouho, už by se to mohlo změnit, cítím, že v některých obvodech už se to mění.

    Ještě k tématu, podle mě by se to mělo udělat co nejdříve dle návrhu ŘSD, protože to je kritická stavba. Další, trvalejší, změny lze udělat dodatečně v řádu několika let. Změnu projektu je potřeba přece pořádně promyslet, což by znamenalo až nesmyslný odklad něčeho, co může fungovat.

    Thumb up 1 Thumb down 3
  8. Hynek [msstavby.cz] :

    JSjr.: sedi nesedi.. ta propaganda spociva v cem? ze pirati ventilujou podobna zjisteni tiskovkama a ze je zverejnime? ja myslim, ze na prohlaseni Ostravaka tady Martin taky reaguje a dost mozna nejcasteji. Ze je to problematictejsi, je asi o obsahu, ne o partaji…

    a treba tohle nebyla propaganda ods? http://www.msstavby.cz/modra-tramvaj-ods-26-09-2016/
    a tohle proti CSSD? http://www.msstavby.cz/hejtman-novak-o-cerne-kostce-06-10-2016/

    se nam ta „propaganda jedne strany a potupa druhe“ trosku komplikuje, ne? navic, presne – ze to jde od Piratu, je uz v nadpisu, ze je to prevzaty text a ne nas vytvor, je uz snad dostatecne do oci bijici po zmene tech barev…

    jakoze cokoliv se dotkne politiky, mame zamest od koberec, anebo prezvykat a zverejnit jako vlastni „apoliticky“ nazor? proc?

    Thumb up 4 Thumb down 0
  9. JSjr. :

    Hynek [msstavby.cz]: Jen mi nepřijde vhodné založit nový článek na to, že nějaký pirát poslal email na ministerstvo… A dostal odpověď. Že by stačilo spíše aktualizovat starší články o nové informace, které se díky tomu opět objeví jako nejnovější (a nebude to vypadat tak účelově – ti mají článek na msstavby, který je vychvaluje a ti zase kde je pomlouvá), btw najednou nestačil odkaz na tiskovou zprávu hodit do komentáře? Někde kdysi jste to už psali, že se snažíte vystupovat v maximální míře neutrálně a nezaujatě, toto mi tak nepřipadá a proto se toho chytám. :)
    Jak řekl jeden klasik „nebudu do toho zabrušovat, abych z toho pak nemusel vybrušovat“, takže už se k tématu nebudu dále vyjadřovat.

    Thumb up 0 Thumb down 3
  10. David Witosz :

    Pár rychlých poznámek.

    a) Nejedná se o propagandu. Nevím který je to tady článek který předkládá naši tiskovou zprávu, ale vzhledem k faktu že jsem ve škole vybarvoval Auroru, troufám si tvrdit že tohle propaganda není ani omylem.
    b) Tuto tiskovou zprávu, jako mnoho jiných, rozesíláme všem médiím. Děkujeme MS Stavby, že jako jediní informují občany o tom co děláme. Jinak nemáte šanci nikde jinde (krom Pirátských webovek) se dočíst o těchto informacích, stejně jako np o námi pořádaných akcích typu beseda s Ing. Miloslavou Pošvářovou atd.
    c) My jsme žádný email na ministerstvo neposílali. Náš poslanec Ondřej Polanský se s ministrem dopravy ing. Ťokem sešel osobně za poslední měsíc 3 krát a to při řešení problému zákona o liniových stavbách (jednou jsem byl přítomen i já jako garant Dopravy). Při té příležitosti se osobně ministra dotázal na problematiku Místecké III. Ministr nebyl schopen z fleku odpovědět a proto za něj odpověděl náměstek (emailem). Tady by bylo záhodno nasměrovat pozornost (místo řešit co je propaganda) na projev radního Semeráka, který na zastupitelstvu tvrdil, že vedení města je za jedno s vedením kraje, ministrem ŽP Brabcem i ministrem dopravy Ťokem. Necítíte tady nějaký rozpor ?
    d) Jak jsem zmínil v bodě c), bylo by lepší zde vést konkrétní diskusi nad konkrétním tématem které zní Místecká III. Protože na základě informací z ministerstva lze vidět JAK je celá akce promyšlená, KDO tuto akci realizuje a JAKÉ informace nám, potažmo zastupitelům, poskytuje. Zda ty informace jsou pravdivé nebo naopak nám někdo věší bulíky na nos. To na základě námi dodaných informací můžete posoudit VY SAMI! A o to nám jde především.

    Závěrem. Dostali jsme se do sněmovny s heslem „Pusťtě nás na ně“. Razíme princip otevřené sněmovny a přístupu k informacím. V rámci těchto myšlenek, z dnešními možnostmi (které nám poskytují 2 Pirátští poslanci z našeho kraje) budeme nyní prověřovat informace které se odkazují na nejvyšší patra české politiky a vedení státu. Sledujeme tím záměr, aby naši volení zástupci si nevymýšleli, nepřekrucovali fakta a nedělali z nás, potažmo z Vás, blbce.

    PS Jestli si někdo myslí, že budeme v Ostravě rozdávat obecní byty uprchlíkům jako v Berlíně (viz nesmyslná diskuse v jiném vlákně) pak doopravdy doporučuji vyhledat lékařskou pomoc. Nebo začít diskusi o tom zda takové nesmysly nejsou nástrojem (nyní) skutečné, na lžích postavené, dehonestující propagandy.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  11. Hynek [msstavby.cz] :

    JSjr.: hele mne je to jedno, jestli bude z informace clanek nebo nebude, si ridi Martin. a kdyz tu muzeme mit clanky, ktere obsahujou par fotek bagru na louce, nevidim zadny duvod, proc by zrovna tenhle kus informace nemohl byt zpracovany do clanku…

    mmch mi osobne treba prijde zahloubeni lepsi, nez nejaka monstr 14m hlukova bariera. penize me s dovolenim zajimaji tak na poslednim miste. ale to si musi kazdy vyhodnotit sam, co je mu milejsi. budem na to koukat zrejme do konce zivota (nekteri). anebo si to zmerime za par let i s barierou a zas to nebude vyhovovat. tze ti, co o tom rozhodujou, by meli zvazit vsechny aspekty, do kterych ja treba ani nevidim. to je jejich prace.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  12. Martin [msstavby.cz] :

    Danek: Prosím tě, trpíš paranoií nebo stihomanií?

    Tento článek je účelové psán na obhajobu Pirátů. Je náhoda, že se diskuze den před vydáním tohoto článku stočila směrem k Pirátům. Určitě snad chápeš, že taková zpráva s dotazy na konkrétní osoby se nevytvoří za jeden večer…

    Obecně pro všechny. Převzatá tisková zpráva, která je odcitována a uveden zdroj. jak u všech ostatních tiskových zpráv napříč zdroji a autor.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  13. Dříč :

    Semerák či „Macurák“, obě slavná hnutí, mají svoje laické pnutí.
    Do dopravy strkat nos, občan aby raději pak chodil bos!
    Bohumínská nebo radši Místecká, jejich osud nezná ani baba věštecká.
    Jedno je však dosti jistý, že to bude tunel – čistý!
    :) :) :)

    Thumb up 4 Thumb down 1
  14. aggu :

    Já bych měl na ŘSD dotaz, zda si myslí že „optimálním řešením odhlučnění Místecké je výstavba 14 metrů vysoké (!!!) skleněné stěny“ a zda je to adekvátní tomu, že se nacházíme v samotném centru města. Podle mně je to ŘSD úplně jedno – je zajímají jen normy a proveditelnost. Ministerstvu jako nadřízenému ŘSD, je urbanismus města rovněž ukradený. Komu by to jedno být nemělo je magistrát, které by mělo tento úřad s EIA a řešením, které patří někam na pole, poslat tam, kde slunce nesvítí.
    Úplně stejný je postoj SŽDC k trati. Naprostý nezájem o město. Zajímá je co nejjednodušší a nejlevnější vedení trasy. Je to opět město, které by mělo jasně říct, že chce kvalitní řešení. O penězích se bavit nemusíme. Ty v Česku stát přehrabuje vidlemi, je jen otázka, kde leží ta hromada.
    Kvalitní řešení je nutné jako sůl, protože je potřeba změnit paradigma centra města, skoro zničeného komunisty. Zabarikádovaného a neprostupného zbytečnými dálnicemi. Znova a znova je potřeba a na magistrátě přestali lavírovat, na ÚHA spát, a začali a konat. Ano, bude to stát hodně peněz. No a co.

    Tady je vše řečeno a už mnoho let:
    http://www.platformaarchitekti.cz/ozivena-ostrava/

    Co mně na pirátech mrzí, a není to jen tento případ, že se stylizovali do role „hlídacího psa“ a nepochopili, že když se nechávají zvolit do role zastupitelů/poslanců mají za úkol především tvořit. Do toho se jim zjevně nechce… Stačí jim „kontrolovat“. Mně jako jejich voliči to teda nestačí.
    A v tomhle případě zjevně hrají roli užitečného id*ota. Hlídat Semeráka jestli si vymýšlí už imho zbytečné. Jak už bylo řečeno, tomohle státu je Ostrava ukradená a má pro ni vždy připraveno když už, tak lowcost řešení. Tuhle praxi, kterou tady vedli „ti předtím“ je třeba jasně odmítnout. I kdyby se vše mělo protáhnout o několik let. No a co.
    Město by mělo vypsat velkou urbanistickou soutěž na vyřešení celého prostoru. Motto: Místecká a trať už nejsou bariéry.
    Člověk se projde, v klidu, pro chodníku / projede na kole od Elektry ke kulturnímu domu. Od konzervatoře nebo Stodolní k nemocnici. Myslím po chodníku, ne po schodech, ne výtahem, ne podchodem, ne po mostě. Po chodníku.
    A až vyřeší západní stranu, můžou začít řešit stranu jižní a východní.

    Thumb up 1 Thumb down 4
  15. David Witosz :

    aggu:
    Zdravím aggu.
    Velice mě mrzí, že nás hodnotíte jen na základě tohoto příspěvku. Protože co se týče tvoření města tak již před nedávnem i zde byl zveřejněn náš projekt pro komunální volby. Zde link :
    http://www.msstavby.cz/propojeni-moravske-ostravy-08-12-2017/

    V diskusi pod tímto příspěvkem si můžete přečíst můj názor na řešení prostoru v centru aneb Místecká, stanice a průjezdné koleje, most Českobratrská + Frýdlantské, tramvajová zastávka Náměstí republiky a nákladové nádraží Přívoz. Jenže to je řešení na příští desetitelí, v žádněm případě ne na jedno volební období. Zároveň pod tímto příspěvkem jsem zmínil naše jednání s ministrem Ťokem nad přípravou zákona o liniových stavbách, nyní konkrétně novela 416/2009 Sb. která se za ten měsíc opět pohla dopředu a to rovněž díky naší práci ve sněmovně. Link na tuto naši nynější aktivitu zde :
    https://forum.pirati.cz/doprava-f550/novela-416-2009-sb-predbezna-drzba-a-plan-potreb-t39433.html

    Jsem názoru, že při nynější znalosti našich činů by jste svůj výše zmíněný názor na Piráty mohl přehodnotit. Protože Vaše teze, že nechceme tvořit, se ve světle faktů které jsem zmínil nezakládá na pravdě.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  16. aggu :

    David Witosz: Nehodnotím ;) A už vůbec ne jen podle „tohoto příspěvku“.
    Argument „to je řešení na desetiletí“ svědčí o dvou věcech. Buď to nechci udělat, nebo to neumím udělat. Vždyť je to každému jasné, že se to nevyřeší za jedno volební období. Možná by to šlo rychleji, ale my v CZ to tak nechceme. Pokud si dobře pamatuju, tak třeba na Prodloužené Rudné se začalo vyšívat někdy v letech 2000-2001… To už není ani sranda.

    Nechat se vydírat ministerstvem/SŽDC/ŘSD/… stylem „buď to uděláme teď jak to chceme my nebo si počkáte roky až budeme mít zase náladu sem poslat peníze“? Souhlasit s absurdní 14 m zdí kolem centra? Když by centrum mělo jít úplně opačným směrem? Kdy s tím chceme začít? A jak? Urbanismus centra je zásadní věc. Jestli si někdo myslí, že se centrum změní tím, že rozdáme 50x 100 000 na wifi lavičky a v parku postavíme bronzovou Špinarku tak je na omylu.
    Magistrát (+Krajský úřad a další) musí mít jasnou představu jak centrum přebudovat, zbavit bariér a otevřít. A protože na to na radnici nemají myšlenkový trust, musí to nakreslit někdo externí. Město zadá soutěž, pak musí vzít do ruky nejlepší řešení a jít krok za krokem. Jedno, dvě, tři volební období. No a co.
    Co z toho chcete jako Piráti udělat, když o ničem nerozhodujete. Zatím jen kontrolujete, prověřujete, srovnáváte, aploudujete zprávičky na web a voláte ministrovi. Mluvit hodinu s ministrem není čin, ale mluvení s ministrem. Plácání se po ramenou je pražský sport. Ale tady to nefunguje.
    Pravda. Všechno určitě děláte poctivě. Ale ten kdo rozhoduje sedí na jiné židli. Zatím jste tam nechali sedět Semeráka, Rykalu i Janáčkovou. Přestaňte je kontrolovat a pošlete je na podzim někam.

    Thumb up 2 Thumb down 2

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.