Parkovací objekt FN Ostrava – EIA

Informace k plánovanému parkovacímu domu v areálu Fakultní nemocnice Ostrava.

Nový parkovací dům bude proveden jako čtyřpodlažní ocelobetonový skelet. V letních měsí- cích je počítáno s parkováním vozidel na střeše objektu, která tak bude k tomuto účelu přizpůsobena a bude polorampami propojena s vnitřní dispozicí budovy. Kapacita nového parkovacího objektu bude 523 krytých parkovacích stání uvnitř objektu a 137 parkovacích stání na střeše v letních měsících. Celkový počet parkovacích stání je tedy 660.

Objekt bude dopravně napojen ze stávající asfaltové komunikace ulice Dr. Slabihoudka, vedoucí podél hranice areálu nemocnice. Napojení bude provedeno v místě stávajícího vjezdu do areá- lu, který slouží pro vjezd a výjezd sanitních vozů. Objekt parkovacího domu bude dopravně napojen také na vnitroareálovou komunikaci. V jihozápadní části 1. nadzemního podlaží budovy jsou navrženy 2 mycí boxy pro vysokotlaké ruční mytí vozidel (sanitní vozy) a portálová mycí linka pro osobní vozy zaměstnanců nemocnice, včetně čištění vzniklých technologických vod.

Hlavní nosný konstrukční systém objektu je navržen jako ocelobetonová konstrukce. Osový systém je navržen v podélném směru po 7,5 m a v příčném směru po cca 16 m. Objekt je navržen v polopatrovém výškovém systému rozdělen ve střední ose, kde rozdíl mezi patry je polovina konstrukční výšky patra. Konstrukční výška patra je 3,5 m, rozdíl mezi mezipatry je 1,75 m. V příčném směru jsou navrženy ocelové válcované nosníky profilu typu I nebo H spřažené s železobetonovou deskou. Železobetonová deska je navržena z filigránových desek s monolitickou ŽB dobetonávkou.

Technologické zařízení chlazení je navrženo ve třech jednotkách, každá s výkonem 1 MWch. Všechny jednotky budou umístěny v suterénu připravovaného parkovacího objektu. Dvě jednotky budou využívat teplo z KGJ/trigenerace. Třetí bude napojena na teplo ze solárních panelů umístěných na střeše parkovacího objektu, které budou vytvářet stínění horního stání. Teplota vody ze solárních panelů (110 °C) může zvyšovat teplotu z CZT (80 °C) nebo přímo napájet jednotku absorpčního chlazení. Plocha střechy parkovacího objektu cca 4010 m2 ; velikost umístěných solárních kolektorů mů- že být 1 670 až 1 850 m2 . Roční množství získaného tepla se bude pohybovat v rozmezí 760 až 1200 MWht v závislosti na konkrétním návrhu. Solární výkon kolektorového pole může být 0,9 až 1,3 MWt (v teple).

fn ostrava

zdroj: EIA

Související články


Komentáře

  1. nototo :

    Mně se to vzhledem k lokalitě líbí, doufám však, že parkovací dům u MOO bude důstojnější. Takových domů by se v Ostravě mohlo stavět více, ať už podzemních, nebo nadzemních, hlavně na některých sídlištích, ať se při každé rekonstrukci pozemních ploch neukrajuje z chodníků či parků. Třeba něco takového bych si představil na Zámecké: http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ridici-od-utery-zaparkuji-v-panenske-ulici-brno-otevrelo-novy-parkovaci-dum-20160926.html Typově by to mezi okolní zástavbu pasovalo, akorát by to chtělo asi nějaký podzemní příjezd už od Čs. Legií, ať kolem kostela není dálnice. Na internetu jsem se k projektu u kostela zatím nic nedozvěděl, kromě některých neurčitých prohlášení politiků v nedávném videu točeném pro MOaP.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  2. Oxygens :

    Nevite, jestli se to nejak pohnulo, nebo se ceka az bude dokoncena porodnice?

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.