OVASTORY #46 parkoviště pro Zdravotní ústav

Kvůli zbytečným parkovacím místům padají další vzrostlé stromy v centru Ostravy.

Na webu jsme vás již mnohokrát informovali o zamítnutých stavbách z důvodu, že by byl pokácen v místě proluky (tedy v místě, kde má být městotvorná zástavba) strom, nebo by došlo k úbytku zeleně (na ostravské poměry chápejme jednou ročně sekaná tráva). Kvůli těmto důvodům nebylo povoleno mnoho staveb, které by přinesly pracovní místa a v konečném důsledku více lidí a života do centra města. Samozřejmě, že to je jen pseudodůvod pro podnikatelské záměry pár jedinců. Centrum města totiž nemá žádnou koncepci zeleně. Dalším důkazem toho je aktuální dění v okolí budovy Zdravotního ústavu.

V současně době zde probíhá kácení vzrostlé zeleně za účelem vzniku nového parkoviště pro zaměstnance. Tento záměr není nový. Původně mělo parkoviště vzniknout pod okny sousedního bloku panelového domu. Nyní vzniká místo zelené plochy se vzrostlými stromy. Nové stromy projekt neobsahuje.

Popis projektu:

Stavba je situována v zastavěném území na parcele č. 1070/11 k.ú. Moravská Ostrava, Druh pozemku – ostatní plocha, způsob využití – zeleň. Projektová dokumentace počítá se zřízením 46 nových parkovacích míst na ploše o rozměrech cca 68,0×16,0m. Navrhované parkoviště bude propojeno se stávající parkovací plochou (s kapacitou 52 parkovacích míst) zpevněnou komunikací ze zámkové dlažby. Původní vjezd na parkoviště z veřejné komunikace zůstane beze změn.

Tato stavba reflektuje aktuální pokleslou situaci v Ostravě.

  1. Stavbou bylo odstraněno mnohých vzrostlých stromů. Fakt který u soukromých subjektů neprochází. Nyní však MOaP nemá nejmenší problém.
  2. Veřejná správa by měla jít příkladem. Natož zdravotní ústav. Parkoviště pro auta je věc, která zdraví rozhodně nepodporuje. Naopak ničí. Na přilehlé Sokolské třídě projíždí trolejbusové linky. Pár stovek metrů dál se nachází tramvaj na ulici Nádražní, zastávka Křižíkova.
  3. Za veřejné peníze je podporována individuální doprava. Navíc mnoho parkovišť je v centru Ostravy po konci pracovní doby a o víkendech prázdných.
  4. Parkoviště nic nepřináší obyvatelům lokality. Pouze zhoršené mikroklima. Vzniká velká betonová nekrytá plocha. Stavba není městotvorná a přínosná.
  5. Ostrava staví odstavné parkoviště pro dálkové autobusové spoje (terminály Dubina, Hranečník). Nutí ty, co ještě využívají MHD, několikrát přestupovat. Ale osobní auta dojíždějících zaparkuje až u jejich pracovního stolu.

Pokud zde měla vzniknout nějaká stavba. Mělo jít o stavbu domu doplňující přilehlé Partyzánské náměstí nebo stavbu řešící zeleň a zvětšení pobytového prostoru náměstí. Parkoviště ze zámkové dlažby je nejhorší možná varianta. A pokud zde opravdu muselo vzniknout parkoviště, je na místě otázka, proč nejsou mezi parkovacími místy navrženy stromy? Stromy, které budou vytvářet stín a pohlcovat prach.

Argument, že je v centru nedostatek parkovacích míst, je lživý. Podle poslední analýzy statické dopravy z listopadu 2016 pro centrum města od společnosti Ostravské komunikace, a.s., ke které jsme se dostali, je v centru města přebytek parkovacích stání. Závěry zprávy zní takto:

Celkem nabídka                                 6 931 stání

Celkem poptávka                               6 423 parkujících vozidel

Bilance                                               zůstává 508 volných stání (nabídka převyšuje poptávku)

 

Přesto Moravská Ostrava plánuje vynaložit desítky miliónů na vznik mnoha dalších stovek parkovacích míst. Tohle rozhodně není směr, kterými se ubírají Smart Cities…

Vítejte ve třetím světě…

Původní stav:

Za upozornění a fotografie děkujeme čtenáři!

Související články


Komentáře

  1. Jann :

    Obecně souhlas se vším napsaným. I když tento konkrétní případ není až tak tragický. Zmizelo pár menších stromků a jeden velký košatý, je to škoda, ale drtivá většina zeleně v místě zůstala. Parkoviště zasadili v rámci možností do daného prostoru celkem citlivě. Navíc ten prostor je dopravně enormně zatížený a lidé (nerezidenti) parkují živelně všude i pod našimi okny a na chodnících za rohem. Bilance v centru je možná přebytková, v tomto miniokrsku ale rozhodně velmi nepříznivá, parkoviště bylo potřeba.

    Thumb up 10 Thumb down 1
  2. FM :

    Opět kvalitní novinářská práce. Takové články mi v běžných novinách a webech opravdu chybí.. :(

    Osobně mi je mnohem více líto těch staveb, které nevznikly. Když se člověk podívá do centra, tak s těma prolukama to je fakt hrůza.

    Thumb up 7 Thumb down 3
  3. kdojekdo :

    Další místní senzace. Je vidět, že do Zdravotního ústavu nechodíte, ani do sousedící Hornické polikliniky, jo jste mladí a nezkušení kluci. Auta nyní stojí různě po ulicích, i protože hodně návštěvníků je přespolních, z celé Moravy….a tam ostravský trolejbus fakt nejezdí. Onehdy jsem musel stát až u brány Komenských sadů a v tašce jsem nesl zkumavky…..

    Thumb up 8 Thumb down 8
  4. M&M :

    Zdravotní ústav je příspěvková organizace Ministerstva zdravotnictví. Nyní jsou vyhrazena asi 4 místa pro návštěvníky / zákazníky, to je myslím dostatečné. Nikdy nebyl problém zaparkovat.

    Thumb up 3 Thumb down 3
  5. D-r :

    kdojekdo: Co postavit vícepatrové parkoviště?

    Thumb up 4 Thumb down 0
  6. Martin [msstavby.cz] :

    kdojekdo: Není to senzace ale problém. Tento problém jen reflektuje situaci s parkováním a jeho „řešení“.

    Mne by tedy zajímalo, kdo jen tak běhá se „zkumavkami“ po ulici a jen tak si je převáží? Pokud se nejedná o ranní moč… Zdravotní ústav není praktický lékař.

    Thumb up 2 Thumb down 8
  7. Hynek [msstavby.cz] :

    kdojekdo: ja jen poznamenam, ze zrovna v tehle lokalite je pres den mnohem mene aut, nez po pracovni dobe.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  8. Pepa_35 :

    Nesouhlasím s Hynkem. V této lokalitě je mnohem více aut v pracovní době, než po ní. Hlavně lidé chodí i do Hornické polikliniky a parkují, kde se dá. Kousek vedle je ještě navíc školka a vídávám lidi bydlící na Křižíkové sednout do auta a jet k té školce autem s dítětem (100m). Tam je to také plné. Bydlíval jsem v této lokalitě dlouho a i teď jezdím často okolo. Večer a o víkendu v této lokalitě zaparkujete bez problému. Přes den problém.
    To M and M – já tam pravidelně vozím co 2 měsíce vzorky vod a nikdy jsem nemohl zaparkovat na místech pro návštěvy, protože byly plná. Vždycky musím stát na chodníku, protože mám toho tolik, že od Komenských sadů, bych musel mít vozíček, abych to zvládnul.

    Thumb up 8 Thumb down 1
  9. Hynek [msstavby.cz] :

    Pepa_35: ja bydlim 4 roky 200m daleko („lokalita“). a parkuju slozitejc vecer nez pres den, ale hadat se s nikym nebudu ;)

    Thumb up 4 Thumb down 0
  10. Infoš :

    Jen poznámka k tvrzení že nové stromy projekt neobsahuje. Možná nejsou v grafické části, tedy ve výkresech, ale měly by být v textové části, tedy v Souhrnné technické zprávě, kde se právě řeší i vztahy k životnímu prostředí a k zeleni. A i kdyby to nakonec v textu nebylo a nějak to prošlo přes nepozornost úředníka stavebního úřadu, tak se stejně VŽDY musí před kácením stromů požádat odbor životního prostředí o povolení ke kácení a v tom v důvodové částí VŽDY musí být stanovena náhradní výsadba, která určí počet náhradních nově vysazených stromů! Tento web je fajn, ale vadí mi tu jistá zaujatost a hlavně totální neznalost Stavebního zákona a jeho prováděcích vyhlášek a celého procesu povolovacích řízení ve výstavbě! Neříkám že to musíte znát, jen by bylo dobré držet se v některých výrocích spíše zpátky, když problematice ne dost dobře rozumíte. A další věc je Vaše zaujetí proti automobilové dopravě ve městě, což už jsem tu viděl ve velkém množství článků. Myslím že je základ si uvědomit že lidé auta používají aby se někam dopravili a v tom případě musí mít i možnost někde zaparkovat. V nedávném článku myslím to bylo o kácení zeleně a budování parkoviště v Porubě bylo v podstatě prezentováno že auta jsou zlo a měly by zmizet a lidé by se jich měli vzdát (samozřejmě to myslím lehce nadneseně). Lidi auta mají, protože je potřebují a s tím prostě ta infrastruktura souvisí. Navíc kde jinde vybudovat parkoviště než v místě kde lidé bydlí, nebo pracují, nebo dochází např. do lékařského pracoviště. V centrálním obvodu je parkování tragické a rozhodně nic nevyřeší to že se bude doprava v centru omezovat, potom to centrum prostě umře. Nadbytek parkovacích míst v centru Vaším pohledem je zkreslený, protože placená parkoviště pod magistrátem a na Černé louce lidé nevyužívají, prostě proto že za parkování nechtějí platit a parkoviště nemají dobrou lokalitu, tedy alespoň to na výstavišti. Argumentovat moderními a chytrými městy a dávat jako příklad města třeba v Rakousku, nebo ve Švýcarsku prostě neobstojí, protože Češi nejsou Švýcaři.. Systém parkovišť P+R.. ano, možná, někdy… Ale dokud bude MHD vypadat tak jak vypadá, bude mít takové pokrytí a frekvenci spojů jakou v Ostravě má, tak já, nezlobte se, budu prostě jezdit autem do práce, za sportem, kulturou a na nákupy. A v tomto případě pořád lepší když budou auta stát na parkovišti, než podél všech ulic, na chodnících a nebo někdy i na trávníku. Těch 5 bodů v textu je směšných a bod 3. to snad ani nemůžete myslet vážně…

    Thumb up 15 Thumb down 6
  11. Martin [msstavby.cz] :

    Infoš: Samozřejmě, že při pokácení každého stromu musí být nahrazen jiným. Nemusí však již ve stejné lokalitě.V souhrnné zprávě zmínka není.

    Napsáno úplně přesně. Češi nejsou Švýcaři. Ani Němci, Rakušáci, Poláci.Lenost a neochota platit za parkování jen podtrhuje jejich mentalitu. Nikdy jsme tu nebyli proti úplnému zákazu osobních automobilů. Ale pro omezování jejich používání ano. Ne v každé situaci se dá obejít bez automobilu.

    Dle této téze by už dávno centra Evropských měst nežila. Naopak je tam minimum povrchovych parkovišť ve stylu parkoviště u OC u výpadovky. Naopak jejich centrum oproti ostravskému i žije.

    Nechápu co je na třetím bodu nereálného. Je to čistý fakt.

    Thumb up 5 Thumb down 7
  12. Hynek [msstavby.cz] :

    Infoš: „Nadbytek parkovacích míst v centru Vaším pohledem je zkreslený, protože placená parkoviště pod magistrátem a na Černé louce lidé nevyužívají, prostě proto že za parkování nechtějí platit a parkoviště nemají dobrou lokalitu, tedy alespoň to na výstavišti.“

    a takto je to v poradku, takze s tim myslenkove nebudem nijak pracovat a radsi posekame tu a tam stromy a placnem dalsi parking? neni to na hlavu postavene? :)

    Thumb up 6 Thumb down 6
  13. Infoš :

    martin [msstavby.cz]: Bod 3) „Za veřejné peníze je podporována individuální doprava.“ To přece nemůžete myslet vážně, že na tomto je něco špatného. Kdo jiný by tak asi měl stavět infrastrukturu když ne stát, potažmo města a kraje? Nebo snad myslíte že se najdou samaritáni kteří začnou stavět parkoviště, silnice, atd. ze svých soukromých peněz? A zase dále argumentujete „centry Evropských měst“, ale je to pořád o tom samém, Čech není Rakušan ani Němec a prostě má jiné zvyky a jinou mentalitu, kam nedojede autem, tam vůbec neleze (čest výjimkám). To že je spousta parkovišť v centru prázdných o víkendech a po práci je snad taky jasné když tam parkují lidé, kteří tam chodí do práce, k lékaři, nebo na úřady… Pořád nevidím důvod omezovat auta. Město tu je pro lidi a lidi ke svému životu využívají a v podstatě potřebují auta, resp. dopravu. Je to zcela normální souhra ve fungování a životě lidí.
    Placené parkování je pro mě naprostý nesmysl. Parkoviště, stejně jako silnice nebo třeba parky jsou veřejný statek který zřizuje a spravuje za veřejné peníze město (stát), vždyť to je jeden z důvodů proč platíme daně. Nebo by vám přišlo normální platit za to že si jdete do parku sednout na lavičku, nebo že chodíte po chodnících? Proč bychom měli mít nějaké další regulace a placené služby ve veřejné sféře, které by měli být samozřejmé?
    A když se nějaký strom „poseká“, tak se zasadí jiný, zeleně je v Ostravě víc než dost a stejně se o ni navíc město nestará! Nejlepší řešení by samozřejmě bylo realizovat parkoviště pod zemí, ale to science-fiction, protože to kvůli zástavbě někdy není možné a když to možné je, tak na to prostě nejsou peníze.. Je třeba v některých ohledech žít v reálném prostředí „České kotliny a ne s hlavou v oblacích Německé metropole.“

    Thumb up 10 Thumb down 8
  14. Hynek [msstavby.cz] :

    Infoš: ale timhle myslenim fakt v te zaprdene kotline zustanem. pak clovek vytahne paty za hranice a nestaci se divit kde jsou.

    ale skoda mluvit zjevne.

    Thumb up 6 Thumb down 4
  15. nototo :

    Když se má úřad starat o všechnu svou zeleň, nějak mu to léta nejde (anebo se nechce). Když si narýsuje parkoviště, srovná stromy se zemí jedna dvě. Nemám nic proti parkovištím, ale jedno funkční se zruší na okraji (Trojhalí) a zanedlouho se válcuje nové v centru. Urbanistická hodnota nula, zámkovka opět na scéně. Pár odstavených aut znamená stovky metrů čtverečních betonu, navíc v tomto případě přímo v centru, takže to jsme té přírodě opravdu pomohli. Pochopil bych parkovací dům, který by prostor zacelil a kam by mohli jezdit parkovat třeba i návštěvníci bazénu a sadů, ale toto mi hlava nebere.

    Osobně bych využil nevzhledná prostranství pod Frýdlanty či pod Českobratrskou (https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=416591335), kde stejně tráva neroste, a auta nahnal tam. Je to hodně blízko centra města a nezabírali bychom cenné městské parcely. Pod jeden most možno vměstnat i tři parkovací podlaží.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  16. marie :

    nototo: Zrovna jsem četla článek, zmiňuje se tam i parkoviště pod Frýdlanty…
    http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/parkovani-v-centru-souboj-rezidenti-versus-navstevnici-20170410.html

    Thumb up 0 Thumb down 0
  17. LK :

    nototo: to parkoviště tam je, když nejedu do práce MHD a podzemka v práci je plná (čti: vyhrazená místa pro naší firmu), tak parkuji tam.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  18. MM :

    Infoš: Dobrý den, bydlím v této lokalitě a jsem zásadně proti parkovišti. Pokud by bylo parkoviště pro nás rezidenty, také bych se bránil. Je to jednoduché. Jakmile v tak blízké lokalitě centra města postavíte parkoviště, je hned plné. Za měsíc se na uvolněná místa naučí parkovat další lidé, kteří dojíždějí za prací do centra. Těch 46 míst zkrátka nic nevyřeší.

    Běžte se tam prosím podívat a řekněte mi, jak takové parkoviště pozvedne lokalitu, jak zlepší kvalitu bydlení? O nic jiného nejde. Pro nás, kteří zde bydlíme, tak my chceme mít příjemné místo k bydlení, upravené cesty, chodníky a zeleň. Pokud má Zdravotní ústav s parkováním problém, je to jeho boj. My máme také s parkováním problém a neřeší se to. Nelze zvyšovat kapacity parkování donekonečna.

    Zdravotní ústav nebo Hornická poliklinika má několik možností. Za prvé rozšířit parkoviště před ústavem směrem k Sokolské třídě. Tím mohou získat více parkovacích stání. Ve vnitrobloku polikliniky je parkoviště, které může být rozšířeno stejně jako parkoviště u Orchardu na Fifejdách. Ocelová konstrukce, několika patrové garáže. Ano, stojí to peníze, ale je to nutná investice.

    Problém je také s úřady. Proč se neudělá ráno a odpoledne jednoduchá anketa mezi řidiči, odkud jste přijel a kam jdete (práce, lékař atd.). Zjistím si dotčené organizace a s těmi jednám. Zavedu rezidenční karty a auta posunu dál, ale musím mít řešení kam. Není možné postupně zavádět rezidenční parkování, auta vytlačovat dál a dál a nenabízet řešení (odstavná parkoviště). Možnosti jsou, ale jsou složitější a to je problém. Nejjednodušší je připravit lidi o kus zeleně a vybetonovat ho pro auta. Pak se budou radní divit, že jim z centra odchází další lidé pryč. Proč asi?

    Thumb up 9 Thumb down 4
  19. Hynek [msstavby.cz] :

    MM: no.. a ze sveta sci-fi me napada pouzit kamery, ktere jsou na vsech velkych krizovatkach a zaznamy o projetych SPZ prohnat nejakou analyzou, ze ktere vyleze nejaky model, ktery pozna, ze kdyz jednou auto denne jezdi do jednoho mista, ze to bude asi zamestnanec. ale to je holt moc technologicke a dalo by se to pouzit jen na miliardu dalsich zpusobu, takze na to ted nemame. lepsi ty miliony prostavet v betonu.

    ostatne banskou ani IT4, kteri se tim tusim zabyvaji, tady ve meste nemame… :)

    Thumb up 2 Thumb down 1
  20. Hynek [msstavby.cz] :

    a jeste teda aktualni stav, aby nekdo nerek, ze to foto nahore je zavadejici, foceno streda 15:28 (jinak obhlednuto jeste ve ctvrtek o pul 1 a parkoviste opravdu je teda asi ve vsedni dny na 8h zaplneno)

    Thumb up 3 Thumb down 0
  21. MM :

    Hynek [msstavby.cz]: Zaměstnanec po konci pracovní doby zmizí někde v dáli, ale nám, kteří v místě bydlíme zůstane prázdné parkoviště místo zeleně pořád. Vím, že zaměstnanci Zdravotního ústavu dojíždějí z širokého okolí, Hlučínsko atd., ale to není problém nás obyvatel. V opačném případě by zase bojovali oni za své zájmy, pokud by jsem já jako zaměstnanec chtěl parkovat pod okny jejich domů.

    Já pevně věřím, že se to dá ještě zvrátit. V opačném případě je to pro mě osobně konečná angažovat se v jakékoli věci pro město, protože to nemá smysl…

    Thumb up 6 Thumb down 1
  22. Tomas T. :

    Hynek [msstavby.cz]: Radeji par novych parkovist nez aby mne velky bratr kazdy den sledoval a monitoroval kam jezdim. Doufam ze toto automatizovane sledovani pohybu osob nikdy nebude vladou schvaleno….!!!!

    Thumb up 3 Thumb down 3
  23. Hynek [msstavby.cz] :

    Tomas T.: velky bratr tohle uz davno ma k dispozici, pokud si nahodou teda nevypinas telefon neustale. ale jak je libo, tomu pohledu rozumim. :)

    jinak ano, jde to i z druhe strany.. ale je to dle meho dost narocnejsi. https://slideslive.com/38899678/zaparkujto

    Thumb up 0 Thumb down 0
  24. Martin [msstavby.cz] :

    Infoš: Nechápu, proč by měla být placena z veřejných peněz například parkoviště u bytových domů soukromníků? Jak se děje na všech tzv revitalizacích panelových sídlišť v Ostravě. Respektive zabrání zeleně parkovišti a výměnou asfaltových chodníků za zámkovku. Většina domů je už právě v privátním vlastnictví.

    Stavět parkoviště za veřejné peníze max. u veřejných staveb. A je na zvážení, jestli ne v podzemí, nebo sofistikovaněji. Argumentovat, že za vstup do parku nebo používání chodníku taky neplatíme je celkem střelba. Nevím, ale tyto stavby narozdíl od parkovišť nepodporují auta, co produkují CO2, znečišťují, tvoří hluk apod…

    Zeleně je dost, ale jde o to, kde je umístěna a jak vypadá. Proč je asi největší znečištění přes léto na Českobratrské a Opavské…

    Ale je pravda. Je to o mentalitě. S takovým uvažováním vážně ani na úrovni Poláka nebude.

    Thumb up 1 Thumb down 7
  25. Infoš :

    martin [msstavby.cz]: To si asi děláte srandu, že? Takže lidé vlastnící byt na sídlišti v paneláku by podle Vás měli financovat stavbu/rekonstrukci parkoviště u toho domu? Vždyť ty pozemky pod parkovišti a celá parkoviště jsou v 99,9% případů ve vlastnictví města! Lidé kteří tam bydlí přece pořád platí daně, právě (a také) proto aby se za ty peníze budovala a udržovala infrastruktura. A parkoviště samozřejmě patří do dopravní infrastruktury. Nebo by třeba stejnou optikou měli lidé bydlící u Komenského sadů financovat opravy laviček v parku? Jako že to mají blízko? Nebo že tam chodí častěji? I když je to městský majetek? To je hloupost, že?
    A není to střelba, jen Vámi prezentovaný princip ukazuji na jiném příkladě. Stejně bych třeba mohl říci že nesouhlasím s tím že město postaví zimní stadion, protože jeho provoz je nesmírně energeticky náročný a produkuje se při stavbě i provozu obrovské množství CO2, chladící technologie produkuje hluk a hrozí úniky chemikálií, dále že 99% procent daňových poplatníků z celé republiky, kteří na jeho stavbu přispívají z toho nic nemají a vydělá na tom soukromník který si stadion pronajme. Takže teď by asi byl na místě bojkot všech stadionů v zemi! Nebo ne? Myslím že asi ne..
    Navíc lidé provozující auta platí brutální částky na daních za PHM právě proto že znečišťují, právnické osoby i silniční daň, tzn nějak to znečištění kompenzují, byť náhrada to není zcela rovnocenná. Parkoviště je pro člověka přece úplně stejnou službou jako park, koupaliště, stadion, obchod, cokoliv.. má svůj účel v běžném fungování člověka a dokud někdo nevynalezne teleport, tak budou potřebná auta a tedy i parkoviště! Je třeba si uvědomit že každá lidská činnost má za sebou nějakou uhlíkovou stopu. CO2 vzniká i při výrobě té klávesnice se kterou píšete, při výrobě jídla a všeho, tak nemůžete říct že auta jsou zlo, protože produkují CO2, vždyť to je naprostá demagogie. I zřízení a udržování toho parku produkuje CO2, dokonce i lidé kteří chodí do parků produkují CO2… Ale ty lidi asi moc neomezíme, ne? Nechápu Váš postoj, nebo spíš bych řekl že na mě svým postojem působíte jako eko-aktivista.
    Vaše urážka (i) o mé mentalitě, o které nevíte zhola nic, mě nechává klidným a pouze v mých očích snižuje Vás jako osobu.

    Thumb up 8 Thumb down 3
  26. Infoš :

    Ještě poznámka. Nejsem žádný příznivec betonových měst a odpůrce zeleně. Ideální stav podle mě je když všechna parkoviště, je jedno kdo bude jejich vlastník, budou kompletně pod zemí, s tím že na povrchu bude zeleň, novostavby ve městech budou mít vegetační střechy. Solární parky budou nebudou na polích, ale na průmyslových halách. Doprava, a to zejména hromadná, ale částečně i individuální bude také převedena pod zem, na povrchu budou hlavně pěší komunikace a zeleň. O svou zeleň a městský mobiliář se budou města a úředníci starat, na rozdíl aby se starali o to jak žijí jejich občané a veřejné finance budou používány smysluplně a nebudou se rozhazovat a rozkrádat.
    Ale to je v dnešní době, finanční a politické situaci opravdové sci-fi. Takže je třeba opravdu se vrátit na zem, do reality, a být rád za to, že alespoň auta budou parkovat na parkovišti a ne na chodnících podél cest. To myslím obecně, ne jen v této lokalitě. Taky by se mohlo stát že místo budování parkovišť bude město financovat třeba turistické vláčky v centru..

    Thumb up 6 Thumb down 1
  27. Hynek [msstavby.cz] :

    Infoš: u novostaveb je normalni, ze si majitel bytu plati pozemek pro sve parkovani (a dan z nej) a samozrejme ze kdyz dojde na pripadnou rekonstrukci, tak se to plati z fondu oprav, na ktery se skladaji vsichni vlastnici. tak zas tak vzdaleno to neni..

    Thumb up 2 Thumb down 3
  28. Martin [msstavby.cz] :

    Infoš: No myslím, že je celkem demagogie přít se o tom, jak velkou uhlíkovou stopu zanechá park, autobus nebo osobní automobil. Jen bych připomněl, že právo na parkování kdekoliv není v ústavě. A tohle je web o architektuře a urbanismu ne auto forum…

    Thumb up 2 Thumb down 3
  29. Crazym :

    Parkoviště už se taky pomalu vylupuje :-)
    http://www.imagehosting.cz/?v=p8075323.jpg
    http://www.imagehosting.cz/?v=p8075326.jpg

    Thumb up 1 Thumb down 0
  30. Martin [msstavby.cz] :

    Crazym: Fail.

    Thumb up 1 Thumb down 3
  31. Crazym :

    Tempo nic moc, další víc než tři týdny a furt není to zámkovodlažební šílenství hotovo :-)
    http://www.imagehosting.cz/?v=p8305520.jpg
    http://www.imagehosting.cz/?v=p8305521.jpg
    http://www.imagehosting.cz/?v=p8305523.jpg

    Thumb up 0 Thumb down 0
  32. LK :

    Crazym: bože to je humus …

    Thumb up 3 Thumb down 0
  33. Crazym :

    Dnes parkoviště vypadalo jako hotové ale co mě zaujalo, byla sobota, kolem páté odpoledne a na celém obrovském parkovišti samozřejmě uzavřeném závorou bylo jedno auto zřejmě proto, že není pracovní den a to prázdné parkoviště silně kontrastovalo s okolními ulicemi kde byla většina parkovacích míst obsazena. Tak hlavně, že budou mít úředníci kde parkovat a místní utřou i o víkendu :-)
    http://www.imagehosting.cz/?v=pa215962.jpg
    http://www.imagehosting.cz/?v=pa215963.jpg

    Thumb up 2 Thumb down 0
  34. MM :

    Doteď není hotovo respektive není parkoviště v provozu. Opravdu neskutečná práce! Navíc několikrát pracovali i v neděli, kdy nesmíte na vlastní zahradě sekat trávu, tak stavbaři v obytné zóně řezali dlažební kostky celý den. Neskutečné co si státní úřad dovolí. Oni mohou vše. Nemluvím o to, že když už tedy parkoviště stavěli, měli ho otevřít co nejdřív a ulevit obyvatelům od nájezdu návštěvníků. Bohužel parkoviště je podle mého připraveno cca 3 týdny a stále není otevřeno.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  35. nototo :

    To je hrůza, ale doporučuji parkoviště u pivovaru, tomu říkám zkrášlování prostoru, neboli když se neumíme starat o zeleň, tak místo ní dáme místa pro pár aut: http://www.imagehosting.cz/?v=201710tet.jpg . Tak hlavně že všude možně chráníme kdejaký stromek, aby náhodou investor nepostavil v centru pár bytů.

    Jako by nestačilo, že je polovina Hornopolní jedno velké parkoviště. Proč už jednou nepostaví nějaký velký parkovací dům? Třeba vedle Harleye by mohl být, stejně tam je akorát nepořádek. Tady i možná architektonická podoba: http://www.rieder.cc/at/en/main/references/reference/1/park-ride-aderklaa-vienna/, ale na Googlu je toho více.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  36. LK :

    nototo: ty jo, jsem se zase naštval. Zase zas*at zelené plochy parkovišti.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  37. MM :

    nototo: Parkoviště na ulici Gen. Píky je určeno pro obyvatele. Původní plocha byla nevyhovující betonový plácek. Není příjemné přijít o zeleň, ale tady bude parkoviště sloužit občanům. Parkoviště u Zdravotního ústavu je pouze pro zaměstnance a návštěvníky. Nikdy tam parkoviště nebylo, pouze zeleň. Souhlasím s vámi, že než stále dokola ukrajovat zeleň, má smysl postavit parkovací dům nebo podzemní parkoviště, ale za poplatek. Další parkování nestavět a tím přirozeně regulovat počty aut. To je jediná cesta. Tuším, že nebude tento názor brán kladně, ale napsat ho musím a říkám ho jako řidič. Řidič, který za parkování platí!

    Thumb up 3 Thumb down 0
  38. MM :

    Parkoviště již funguje a dopoledne je prakticky plné automobilů. Hádejte jak parkoviště ovlivnilo parkování na ulici Křižíkova, Slavíčkova a Živičná? Negativně! Aut v žádném případě neubylo. Prázdná místa nahradila jiná auta a díky tomu se provoz v této lokalitě ještě zvýšil. Výsledek na, který jsem upozorňoval předem se stal skutečností. Kolikrát jsou řidiči tak neohleduplní, že parkují klidně celým autem na trávě a je jim to jedno. Městská policie podle toho co mi bylo řečeno špatné parkování v této lokalitě toleruje.

    Celá lokalita ohraničená ulicí Křižíkovou a Ostrčilovou ulicí trpí nedostatkem parkovacích stání. Například nepochopím proč se nedomluvím obvod, město s vlastníkem Hornické polikliniky na vybudování parkovacího domu. Stačí konstrukce, která je za kancelářským komplexem Orchard. Jednoduché, relativně levné.

    Další věc jsou poplatky za automobily. Nejsem příznivcem vysokých daní a poplatků obecně, ale myslím si, že dozrál čas zpoplatnit parkování (vlastnictví auta) ve městě. V okolí pozoruji stále nové a nové ojetiny, rodiny vlastní dvě a více aut. Ty auta se využívají minimálně a pouze zabírají místo. Koupit auto je velmi levné, cca 20 tisíc. No a pro cestu dvakrát v týdnu na nákup bohatě vyhovuje. Tato auta zabírají místa ostatním, kteří auto využívají (práce) denně. Myslím, že poplatek řádově 200,- měsíčně za vozidlo situaci zabrzdí a zároveň získané peníze lze investovat do tolik potřebných podzemních parkovišť nebo parkovacích domů. Osobně si myslím, že počty aut se ještě zvýší a kam s nimi? Zkrátka všichni auta mít nemůžeme jinak se tady nevejdeme. Určitá forma regulace být musí a kdo nechce být regulován, má možnost si zaplatit.

    Thumb up 7 Thumb down 2

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.