OVASTORY #32 Terminál Hrabová

Další pochybný terminál podrážející nohy MHD v kraji, zapadající do labilního projektu ostravských přestupních terminálů.

Ve sborníku projektů Mobilita Ostrava se objevil další z mnoha velmi pochybných projektů pod pracovním názvem “ TRAMVAJOVÁ TRAŤ – NÁKUPNÍ CENTRUM A ZÓNA HRABOVÁ, PŘESTUPNÍ TERMINÁL“. Tramvajová trať je přínos. Přestupní terminál pro linky z Frýdku-Místku již ne. Jedná se o linky spojující protiklady. Zatímco ve Frýdku-Místku a přilehlém okolí je MHD zdarma a meziměstské spoje jsou ukončeny v centru města. V Ostravě je MHD každoročně osekávána a z mnoha stran je příměstská doprava ukončena na periferii ( Dubina. Hranečník ).

Představme si budoucí scénář. Nyní je to od první zastávky linek z FM v Ostravě ( zastávka Benzina ) do centra města ( Ústřední autobusové nádraží – ÚAN ) v průměru 9 minut. Při vybudování přestupního terminálu na okraji Hrabové, v průmyslové zóně, musíme do celkové doby přepravy již započítat samotný přestup na terminálu. Spekulativní je jízdní doba tramvaje po nově vybudované lince. Avšak pouze z tramvajové zastávky Dřevoprodej na Náměstí Republiky ( ÚAN ) cesta trvá 12 min. Již tento úsek trvá déle než jízda meziměstským autobusem. V konečném důsledku cestující namísto 9ti minut cesty přes Ostravu pojede více jak půl hodiny a rozhodně si připlatí. Těšíte se..?

Lidé v rozhodující pozicích zapomínají na to, že okraj Ostravy nejsou cílové destinace a Ostrava je přestupní uzel pro CELÝ kraj.

hrabova hrabova

zdroj: mobilita-ostrava.cz

Související články


Komentáře

  1. Balde :

    ta tramvaj ta měla stát už když se budovala zóna.

    Thumb up 11 Thumb down 0
  2. David :

    Tady třeba ten terminál nechápu. Až na UAN vede čtyřproudová rychlá cesta.
    Vliv autobusu při vjezdu k UANu je zanedbatelný.
    Spíš bych se zamyslel na dobudování meziúrovňové křižovatky Místecká-Rudná.
    Tam stáním na semaforech vzniká několikrát více emisí než vjezdy autobusů na UAN.

    Thumb up 12 Thumb down 0
  3. aggu :

    Prodloužit tramvaj určitě ano. Ale. Vybudujte 4 nové zastávky až na jižní konec PZ. To je všechno co lidé potřebují. A na omáčku okolo rychle zapomeňte. Ti co přijdou po vás budou mít méně práce ty nesmysly napravovat a ušetří se velké peníze.
    Za ušetřený peníz na „terminál“ vyprojektujte větev na Ščučí nebo i klidně kousek přes řeku do Vratimova. Nebo prodlužte obě jižní linky o kilometr až na Mitrovickou. Do toho roku 2035 máte spoooustu času.

    Thumb up 5 Thumb down 1
  4. Rdm :

    V klidu, ta navržená trasa je komplikovaná. Musel by se vybudovat tunel/most pro křížení tramvaje s ulicí dr. martínka, dál je tam zástavba a jistě soukromé pozemky, které by se musely vykoupit, takže finanční náročnost vysoká.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  5. aggu :

    Rdm: Jenom by se odkopal kus násypu a vložil tubus. Nic světoborného. Trasa podél Místecké vesměs na obecním.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  6. aldik :

    Dost dobře si nějak nedovedu představit kudy přesně by ty koleje vedly, podél Místecké a pak kde a kudy by se stáčelo k OC a prům. zóně? :O A jak by vypadalo napojení u ulice Dr.Martínka? Má to nějaké plány, nebo jen letmý textový návrh a víc nic?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. Tom T :

    Naštěstí je to celé utopie. Nemá smysl budovat tramvajovou trať na to, aby se využila 3x až 4x denně na hodinu při střídání směn. A nákupní centrum v podobě, v jaké dneska je, by ji taky neuživilo. Takže su klidný.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  8. thvari :

    Tom T: mě napadlo to samé – dneska řešíme, co bude s nevyužitým vítkovickým nádražím, kudy jezdily desítky tisíc lidí. postavíme tramvaj někam do Hrabové a za 30 let bude všechno jinak a budem přemýšlet, co s nevyužívanýma kolejema. autobusy jsou ideální řešení.

    Thumb up 3 Thumb down 3
  9. Ross :

    Kdysi kolem nynějších hal vedly koleje, které měly vést do Brušperku. Dneska by tam mohla být zastávka. Bylo to pokračování tratě od Hrabové Ščučí…

    Thumb up 4 Thumb down 0
  10. Rdm :

    aggu: no nevím, ten kus náspu je docela dlouhý a musel by se „dosypat“ u sjezdu na místeckou, pokud by tedy neměla trať křižovat silnici. Pak je tedy celkem dlouhý úsek, kde by trať zlikvidovala přírodní zvukovou bariéru, takže k trati taky protihlukovou stěnu a na konci u Makra máte zástavbu, u které mne teda vůbec nenapadá, jak by tam ta tramvaj kličkovala. Zbytek pak máte pravdu, ale i tak se imho bavíme o vyšších stovkách miliónů korun, takže spíše nereálný nápad.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.