Místecká pod zem?

Na 19. zasedání Zastupitelstva Moravské Ostravy a Přívoz dne 14.12 2017 probíhalo projednání stavby Místecká III.

Rada města stavbu z vlastního úsudku, přes kladné posudky zamítla. P. radní pro dopravu města Ostravy přišel s návrhem zahloubeného tunelu pro tranzitní dopravu.

Změna projektu však znamená další odklad stavby o mnoho let a situaci ani z urbanistického hlediska neřeší, jelikož se zde nachází železniční trať, kvůli které jsou také nutné podchody a mimoúrovňová křížení. Dle odborníků z oblasti železnice nejde železniční trať Ostrava-Frýdlant, která s ulici Místecká sousedí, zahloubit pod zem. Doprava v daném místě (úsek od Frýdlantských mostů po mosty na Českobratrské ulici) není ani vytížena v jako jiných úsecích města. Důvod vzniku kolon je v současném stavu pouze kvůli dvouproudového profilu komunikace. Myšlenka tunelu je zajímavá. Otázkou je, jestli je ekonomická a praktická.

Celý záznam vypjaté diskuze o stavbě Místecká III si můžete poslechnout v záznamu (mp3) přibližně od 1h a 30 min.

Dopravní vytíženost z roku 2016:

Mosty Českobratrská:

Českobratrská centrum:

Místecká:

Rekordmanem na ostravské v počtu osobních a dodávkových vozidel a také těžkých motorových vozidel je ulice Opavská v Ostravě-Porubě.

Související články


Komentáře

  1. nototo :

    Myšlenku tunelu podporuji a jsem překvapen a rád, že se za ní Semerák pevně postavil, ale pokud budeme nad tunelem nechávat dvouproudovku, co to bude mít za efekt? Dole tranzit a nahoře zase asfaltová bariéra, už druhá v blízkosti jatek, po které se budou někteří projíždět? Lokální dopravu jde přece stáhnout rovnou do tunelu vjezdy nebo vyústěním na Českobratrskou…

    Dále, Semerákem předpokládané vyústění u benzinky je dle mého nešťastné, chtělo by to už od Dovu, ale budiž.

    Zatřetí, ti, co jsou pro stávající navrhované řešení – pokud jim tak leží na srdci zátěž z automobilů a rychlé řešení problému, pak stačí dát na vjezdy na Místeckou značky zakazující těžký tranzit a je hotovo, problém vyřešen. Místo toho se navrhují ztišující asfalt, 14m skleněná monstra apod., nic z toho ale danou zátěž neřeší a ponechává ji, estetika pak jde stranou úplně.

    A co se dráhy týče, tam problém žádný není, když může cesta pod zem, může i železnice, jen se prostě nechce. Ale přes tu dráhu se dá dostat alespoň slušným podchodem.

    Na závěr, někteří zastupitelé se dle poslechu chovají jako hulváti, pak se nedivím, že to v Ostravě vypadá tak, jak to vypadá.

    Thumb up 5 Thumb down 13
  2. Rdm :

    nototo: tunel bych taky podporoval, jak píšete bez silnice nad ním, ale zase když vidím jak dlouho se ten malý úsek ne/řeší „běžnou“ cestou, tak tunel bude nejdříve tak v roce 2050.
    Železnice nemůže jít tak snadno pod zem, protože trať nemůže mít takové stoupání/klesání jako silnice, takže kvůli tunelu byste musel překopat x kilometrů trati.

    Thumb up 11 Thumb down 1
  3. Davidb :

    nototo:
    S tou dráhou to tak jednoduché nebude.
    řešilo se to zde- http://www.msstavby.cz/propojeni-moravske-ostravy-08-12-2017/

    Thumb up 7 Thumb down 0
  4. Davidb :

    Rdm:
    A x km trati zakopat nejde, protože na jedné straně je zhlaví hlavního nádraží a na druhé řeka a před ní odbočky na Zárubek a DOV.
    viz můj odkaz výše

    Thumb up 11 Thumb down 0
  5. Adam (ten hodný) :

    Proboha to v Ostravě fakt není důležitější dopravní problém?
    Co tak třeba vyřešit Rudnou v Porubě? A co třeba křižovatku u Mittalu – co kdyby se tady udělalo mimoúrovňové křížení a pomohlo širokému okolí od vyhýbajících se aut (Vratimov, Slezská apod).
    Vždyť se tam řešení přímo nabízí, a místa je okolo dostatek (mimochodem nechápu, proč Mittal už dávno nemá hlavní bránu (zejména zaměstnanci!) v Bartovicích?)

    Thumb up 6 Thumb down 3
  6. nototo :

    Pochopitelně platí, že pokud by se ukázalo, že by klesání/stoupání muselo být tak dlouhé, že by znemožnilo zahloubení jak Stodolní, tak Středu, tak to nemá smysl. V takovém případě by se ale mělo město snažit o to, aby se lidé dostali pohodlně z jedné strany města na druhou.

    Opravdovým problémem je ale ta Místecká. Vadí nám ta zátěž tak moc? Jestli ano, pak přece není řešením přidat dva pruhy a nechat dále auta proudit, stejně budou přibývat. Pak budeme dělat co? Jen tím, že to bude rychlé řešení, přece ničeho pozitivního nedocílíme. Řešením je jen kapacitní tunel a jako dočasné řešení zákaz těžkého tranzitu. Ale je to jen můj názor.

    Thumb up 4 Thumb down 6
  7. Davidb :

    nototo:
    A kde ten těžký tranzit má jet když potřebuje z D47 najet na D56?
    Objíždět to po Rudné?

    Thumb up 11 Thumb down 1
  8. Alcedo :

    Ač má projektík mouchy (a to každý, často díky mnoha požadavkům zvenčí) a celkem mi vadí místní šití do politických uskupení, tak zde mám z dr. Semeráka pocit, že si chce zatraktivnit nemovitosti v okolí (bez barier PHS, dopravní napojení, parking, nebo vyhovující stávající stav). Asfaltové bariery se nezbaví (tunel a povrch), hluku a emisí taky ne – nejvíc toho vytváří rozjezdy vozidel, které tam budou (křižovatky), bo to pořád bude příjezd do/z centra, příjezd do nemocnice, napojení sídliště). V dvoupruhovém obousměrném tunelu bude max 60km/h. Bohužel se jedná pouze o úsek, který na něco navazuje a né volbu nové trasy. Také realnost napojení vůči stávajícím mostům, čas přípravy projektu (stavby) a způsob realizace stavby – to vše nepoměrně rozporuje důvod zamítnutí stávajícího návrhu. Nu a tak tu žijem….

    Thumb up 6 Thumb down 1
  9. iii :

    Jsem fascinován. 500 m silnice, která mělo dávno stát, kde v okolí není prakticky nic co by vyžadovalo nějakou vyjímečnou ochranu a žádná nemovitá překážka tomu nestojí v cestě… A nějaký tydýt přijde s tunelem nebo nic. Tady se evidentně hledají důvody, proč to nepostavit. To snad ani v Praze by ta rudozelená svoloč nevymyslela takovou hovadinu.
    Postavit povrchové 2+2 s tichým asfaltem, vhodnými PHS, podchody a třeba i nadchodem a není se o čem bavit.

    Thumb up 14 Thumb down 6
  10. Hynek [msstavby.cz] :

    iii: tak v miste mezi tatranem a bytovym domem naproti to je proste problem, ted jsou tam dva pruhy a je to malo. a na 4 to bez nejakeho protihlukoveho opatreni nerozsiris. jestli tichy asfalt staci nebo nestaci, se prave „hadaji“.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  11. Adam (ten hodný) :

    Kde tam je prostorový problém? Nejužší místo je u Bonver arény, ale tam je na druhé straně parkoviště které patří MSK, dále už je zase místo vpravo, kde je tzv Cingrův sad.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  12. Crazym :

    Adam (ten hodný): Největší problém jsou asi baráky, škola na Kounicové a Cingrova 5 a 7 (spousta vlastníků, snad cca 20) a s tím spojená činnost různých aktivistů. Pak stačí jen správně podané odvolání či stížnost na nějaké nedodržení zákona, hlukových či emisních limitů a bohužel proces se protahuje a protahuje, či dokonce zastavuje. Právní stát je právní stát, soudruzi se nemuseli ptát a řešit takové problémy, nakreslili lajnu nějaké stavby a lidi měli smůlu, baráky šli k zemi a oni někam jinam. Dnes to tak lehce nejde, bohudík.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. Rado :

    Jak zde zaznělo, Ostrava má mnohem větší problém než zmíněnou komunikaci. Kdyby zde někdo přemýšlel a plánoval, vůbec bychom zde nějakou diskuzi nemuseli vést. Za opravdu klíčový problém Ostravy považuji D1 a prodlouženou Rudnou a je mi zcela jedno, pod koho komunikace spadá. Je naprosto nemyslitelné, aby se po dálnici jezdilo 60 km/h, kvůli toho si dálniční známku nekupuji a jakékoliv snížení rychlosti jde proti myšlence, proč se dálnice stavěla. Mít takto nastálo omezenou rychlost, a je jedno, zda je to 60, 80 nebo 110 km/h, to nic neřeší, to se tato komunikace nemusela vůbec stavět. Poté absence severního napojení přes Turkov, kdyby byl, tak by nás problém prodloužené Rudné nemusel tolik pálit. Hlavně co je ale absurdní, dokud se zde budou komunikace stavět rychlost 1 km/rok, trošku přeháním, je někde problém. A velký. Vrátím-li se k Místecké, problém je ten, že do našeho pidicentra vedou čtyřproudé komunikace a nikdo adekvátně nereagoval na nárůst silniční dopravy jako takové. Spíše se daný problém řešil oklikou, že by měli lidé používat MHD, ale tohle není řešení. Takže byť bych byl pro tunely v Ostravě, ne ty finanční, myslím si, že daný problém nebo otázka je nad rámec myšlení našich lokálních politiků. Proč zde neslyšíme nějaký odborný hlas z VŠB a všechno je to jenom o tom, co si naši politici usmyslí?

    Thumb up 7 Thumb down 4

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.