Městské zásahy 2016 – Industriální vyhlídka

Jeden ze 17 návrhů Městské zásahy 2016.

Autor: Pavla Šinoglová, Hana Arletová

Náš projekt si klade za cíl propojit centrum Ostravy s industriálním prostředím Dolní oblasti Vítkovic. A to zejména pro cyklisty a pěší. Za tímto účelem jsme se rozhodly vytvořit návrh přemostění řeky, který by DOV propojilo s cyklostezkou na protějším břehu Ostravice. Most umožňuje dostat se elegantně ze směru od Vratimova tak z oblasti Nové Karoliny, aniž byste museli projít nákupním centrem. Součástí stezky je most přes kolejiště a Ostravici. Ve vizualizaci jsme použili fotografii již existujícího sarajevského mostu Festina lente (Spěchej Pomalu) od architektů Adnan Alagić, Bojan Kanlić a Amila Hrustić. Tento most nás zaujal svou funkční, ale i estetickou stránkou. Nejenže propojuje dva břehy řeky, ale díky své ‘’smyčce’’ se z něj stává také vyhlídka s netradiční podívanou.

Související články


Komentáře

  1. Michal :

    Vyhlídka se smyčkou bránící ve výhledu.
    Bravo, holky.

    Thumb up 13 Thumb down 1
  2. Xavier :

    Mno, jeden projekt „lepší“ než druhý… zničíme Husův sad, zničíme Polanský les, zastavíme místo po květinové síni dalším provizorním bůhvíčím, a teď si „propojíme“ Centrum s DOV bez toho, aniž bychom Centrum s DOV opravdu propojili (ať se koukám jak se koukám, jde o propojení Slezské Ostravy (Kunčiček?) s DOV – podobným bočním a nebezprostředním způsobem už ale Centrum s DOV propojeno máme, že, i když z druhé strany), s výhledem, který výhledem ani není. Kdo tohle všechno vybíral?
    A jak koukám, už v té okopírované-nereálné vizualizaci se počítá s krásnými značkami „Cyklisto, sesedni z kola!“ :-D

    Thumb up 5 Thumb down 2
  3. dolil :

    Blázni.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  4. Davidb :

    Já si ale myslím, že přesně v těch místech by propojení cyklostezky u Ostravice a DOV mělo být.
    Jsem z Vratimova a myslím si, že by využíváno bylo.
    Stačila by obyčejná lávka přes Ostravici a koleje, něco podobného co je u hradu.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  5. Xavier :

    Stačila by rekonstrukce stávajícího mostu + propojení přímo z centrem: https://mapy.cz/s/1jiAx ;-)

    Thumb up 2 Thumb down 0
  6. Xavier :

    Davidb: Nezdá se vám jako rozumnější tohle: https://mapy.cz/s/1jj0R, případně tohle: https://mapy.cz/s/1jj16 ? Primárně má jít o propojení DOV s Centrem, ne DOV s Vratimovem. Takhle by se dosáhlo obojího – s Centrem přímo, s Vratimovem s cca 1,5 km zajížďkou, což jsou pro cyklistu jedoucího 20 km/h cca 5 minut cesty navíc (tj. 10 minut obousměrně).

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. Davidb :

    Xavier:
    Ano toto jsou taky možné varianty.
    Ale nebo by se mohla lávka přidělat na vlakový most zde https://mapy.cz/s/1jjoB.

    Jak ale navrhujete překonat další koleje mezi Ostravicí a DOV- https://mapy.cz/s/1jj16?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. Davidb :

    Xavier:
    A ví se čí ten most je? Někde tady ta otázka už padla, ale zatím bez odpovědi, pokud vím.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. Xavier :

    Davidb: K tomu prvnímu viz tohle: http://www.msstavby.cz/propojeni-dov-a-centra-ostravy-08-09-2015/ – pakliže by se to překonání kolejí řešilo nějak pro případ silniční dopravy, cyklostezka by mohla být součástí projektu.
    Čí ten most je, netuším.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. Crazym :

    V tomhle místě býval kdysi most https://mapy.cz/s/1jkrc násep a zbytky betononů tam stále jsou. Ale stačí i jedna lávka zde https://mapy.cz/s/1jkw8 a jste v Dolních Vítkovicích. Obslužná komunikace tam už vede dlouho a obnovovali ji v zimě 2011 a to jsem si myslel, že začali se stavbou cyklostezky do Dolních Vítkovic, jezdím po ní často https://mapy.cz/s/1jkxX jen pak musím přejít nelegálně přes koleje :-) Zde opět fota co jsem našel v PC doplněná o datumy http://crazym.rajce.idnes.cz/Mix_-_Leva_strana_Ostravice_pod_Dolnimi_Vitkovicemi_a_Karolinou/ Z těch jde vidět, že by to nebylo nijak náročné ji zprovoznit.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  11. Martin [msstavby.cz] :

    Michal: Smyčka není přes celý most, což je i patrné z vizualizace. Těším se na tvůj návrh v příštím ročníku a doufám že budu moct říct, bravo Míšo.

    Thumb up 0 Thumb down 8
  12. Xavier :

    martin [msstavby.cz]: Martine, to jsi trochu přestřelil – myslím si, že Michal (a každý jiný) má právo kritizovat určitý návrh (a dokonce ho i může kritizovat oprávněně), aniž by sám s nějakým návrhem chtěl (z nespecifikovaných důvodů) přijít.

    Crazym: Tu fotogalerii jsi sem už házel a já si to listopadu projel. Je to opravdu schůdné… proto taky ten můj hrubý návrh (https://mapy.cz/s/1jj16), který to více-méně kopíruje :-)

    Thumb up 1 Thumb down 1
  13. Martin [msstavby.cz] :

    Xavier: Michal zde kritizuje něco, co ani z projektu nevychází. Jak je patrné, smyčka není jediná část most. I když to jen jednoduchý návrh, je patrné, že z něj výhled bude. Most bez vyhlídky si představuji jako uzavřený tubus. Také stojí za to se podívat, jaký most byl inspirací. V textu je to navíc uvedeno https://www.google.cz/search?hl=cs&tbm=isch&q=Ostrava&oq=&gs_l=#hl=cs&tbm=isch&q=Festina+lente+sarajevo

    Samozřejmě, ať si Michal kritizuje. Jen jsem ho vyzval pro uskutečnění jeho vizí a nápadů. Dle komentářů na webu jich má více než dost. Opravdu mne zajímají a těším se na ně.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  14. Permonik :

    Takže návrh přidava další most do široké škaly (aleje) mostu, a přitom samotný návrh je kopii mostu ze světa. Nejeden by čekal větší kreativitu.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  15. Crazym :

    Xavier: Tu fotogalerii jsem tu nemohl házet, tu jsem vytvořil dnes z fotek co mám v archivu :-) Ale několikrát jsem se tu už o té trase zmiňoval, protože od dob co je naproti cyklodálnice plná cool lidí jezdím raději tamtudy. Ale není to pro pro žiletky a brusle :-) Tím neříkám, že cyklostezka naproti je špatně, naopak je to jeden z nejlepších počinů za poslední roky a když jsem utahaný dojedu po ní z Beskyd až do centra opravdu pohodlně. Propojení do Dolních Vítkovic mi v žádném případě nevadí, naopak, jen nemám rád jak utrácejí, ne všude musí vést superasfalt, kolikrát stačí i obyčejná lávka či šotolina a i pro pěší si myslím, že je kolikrát příjemnější.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  16. O.O :

    Zase nekdo musel za kazdou cenu vymyslet originalni design, a tim to konci. Holky evidentne na kole nejezdi, jinak by nemohly navrhnout neco takoveho pro cyklisty. Mozna se mohly zeptat i potencionalnich uzivatelu.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  17. marian :

    O.O: vždyť na té vizualizaci všichni cyklisti kola tlačí nebo se něj opírají…asi se tam jezdit nesmí. ale nevadí, jde o design, ne o cyklisty :-)

    Thumb up 1 Thumb down 0
  18. Davidb :

    Crazym: Xavier:
    Z toho co navrhujete je pro mě nejlepší varianta je opravit ten most a hned potom doleva jak ukazuje Crazym.
    A myslím si, že naopak mostů není nikdy dost.
    Třeba jen průchozí kunčický splav a navázání na Hrabůvku by pomohlo.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  19. Martin [msstavby.cz] :

    O.O: Proč by se po tom rovném povrchu nedalo jet?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  20. Crazym :

    Davidb: Tak tak, Kunčický splav přecházím, sice nelegálně ale jde to i s kolem :-) Asi by se nevyplatilo tam budovat lávku když lávka v Hrabové je tak blízko a zatím to nikam nevede ale zase by to nemuselo být drahé při použití stávajících konstrukcí a jen pro pěší a třeba by tam oživlo, vždyť na Moravskou a cyklostezky C,W a P je to kousek. Tak možná až se dokončí úpravy haldy mezi řekou a Místeckou.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  21. Xavier :

    Crazym: Promiň, popletl jsem to – tu fotogalerii jsi sem nedával, ale nějaká diskuse + mapa + možná nějaké foto už tu s tebou bylo.
    Kunčický splav jsem sám ještě nepřecházel, ale lávka na té konstrukci by asi fakt smysl dávala.
    Na druhou stranu jsem už několikrát přecházel splav u Lhotky (Odra)… tam by lávka bodla ještě víc…

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.