Knihovna v Ostravě opět prioritou

Novostavba Moravskoslezské vědecké knihovny v Ostravě je nově zahrnuta v „Koncepci rozvoje knihoven ČR na léta 2017 – 2020“. Vláda ČR přijala 23.11. usnesení.

Celou koncepci naleznete na webových stránkách Ústřední knihovnické rady ČR.

knihovna

 

 

Související články


Komentáře

  1. riltr :

    no uvidíme snad to padne na černou kostku, ideálně ten neosekaný projekt s vodní plochou kolem,ať je stavba plnohodnotná tak, jak ji navrhli architekti! Pokud ne černá kostka, tak hlavně někde v centru, Dolní oblast by byla super, kdyby centrum bylo přelidněné a nebyly tam už žádné parcely a nebo kdyby měla Ostravjenka o stotísíc obyvatel víc…

    Thumb up 6 Thumb down 1
  2. nototo :

    Souhlasím, nějakou pěknou vodní plochu by to chtělo, Tieto se nakonec kašny vzdalo. Hlavně ať je tam pořádné podzemní parkoviště, ať je z toho na povrchu řádný veřejný prostor, už mi ty pidichodníky, nejlépe s cyklostezkou dohromady, vadí, člověk neví, kdy ho něco přejede a ještě se musí vyhýbat ostatním chodcům, takže je často pošlapaná i tráva…

    Thumb up 1 Thumb down 1
  3. Koudy :

    riltr: nebo kdyby se zakopaly koleje a DOV se s centrem opravdu propojilo.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  4. nototo :

    Koudy: tak toto by bylo super, ale vlaky by musely za Středem hned hluboko do země a hned kvůli mostu přes Ostravici ven, což by asi vlakové soupravy nemusely zvládat, určitě ne ty nákladní. Šlo by to asi v případě, kdyby se někdo odvážil Střed zahloubit celý, tj. trať by klesala už od Stodolní, čímž by se mohly zrušit i Frýdlantské mosty, pod kterými je stejně jen nastláno. Každopádně nesmí vzniknout klasický most, kde bude akorát silnice, dva úzké chodníčky a v lepším případě tramvajová trať, jinak to bude jen nová bariéra. Chtělo by to prostě něco opravdu širokého s nenáročným stoupáním po obou stranách trati (jako třeba ten kopeček na východní straně náměstí B. B.). Nicméně když vidím, že ani po x-letech nebyli schopni udělat důstojnou cestu s mobiliářem do DOV (urgoval jsem, ale v Ostravě je problém umístit navíc i jednu popelnici), tak si domyslím, že výsledek valný nebude…

    Thumb up 1 Thumb down 1
  5. Jiřík :

    Komu patří pozemky pod Černou kostkou ? Já si myslím, že to má soukromý majitel. Tudíž se musí nejdříve vykoupit, atd…

    Thumb up 0 Thumb down 2
  6. David :

    Jiřík: Jiříku, zabere asi 1 minutu kouknout se na cuzk.cz a zjistit si, že pozemky pod místem, kde je nyní plánována stavba Černé kostky patří Ostravě. Tudíž se nemusí nejdříve vykupovat, atd…

    Thumb up 4 Thumb down 0
  7. Jiřík :

    David: Díky za info. To je pozitivní zpráva.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  8. Rýša :

    Tak to jsem fakt zvědav, zda-li bude či nebude?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. Eli :

    Držím knihovně palce a sama jsem zvědavá,jak to nakonec dopadne.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. jarnemec :

    nototo: Jsou dvě možnosti, parkování na povrchu a Intergrovaný parkovací dům (IPO) pod suterénem knihovny. Obě varianty jsou naprojektované. Varianta s IPO je projekt, který se měl původně (2008) realizovat a měl stavební povolení. viz http://www.cernakostka.cz

    Jiřík: „Pozemek pro budoucí knihovnu je města..“ viz http://www.msstavby.cz/cerna-kostka-vstava-jako-fenix-z-popela-17-10-2016/ jinak viz David ;-)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. rasta :

    https://ostrava.idnes.cz/vedecka-knihovna-ostrava-cerna-kostka-dxj-/ostrava-zpravy.aspx?c=A171009_356854_ostrava-zpravy_jog Očividně najednou nikomu nevadí nedostatek parkovacích míst.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  12. nototo :

    rasta: Tam se zase utopí peněz, dají za to přes miliardu a nejsou schopni vybudovat dvě, tři podzemní patra pro auta, přitom místa tam mají královsky mnoho a složitosti s podložím žádné. V době, kdy se dá vysoutěžit stavba dálnice o 30, 40 % levněji a kdy se na podzemní parking zmůže kdejaký obchoďák, tady mají odhad přes miliardu a ještě to podobou osekají. Hrubá stavba bude bez podz. parkingu stát reálně tak 300 milionů (Karviná si jen za toto postavila celý fot. stadion), ale spíše méně, je to v podstatě jen několikapatrová betonová věž, která se pak tradičně obloží nějakými panely. Co udělají s tím zbytkem, čert ví. Ale hlavně: bez podzemního parkoviště to bude vypadat za chvíli jako u nedalekého Kauflandu – prošlapaná tráva a nepořádek. Veřejný prostor nebude žádný, stávající stav s obrazem přeplněné plochy u DK nezmizí. Tak hlavně dále na kraji vybírejte po x-té leteckého dopravce na Amsterdam a Helsinky, tam ty „správně“ ušetřené prostředky potom můžete soukromé firmě házet vidlemi.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  13. rasta :

    Takhle se soutěží v těchto končinách všechny veřejné zakázky. Za ty peníze se dají postavit kostkove dvojčata a ještě s podzemním parkingem

    Thumb up 1 Thumb down 0
  14. Skeptik :

    Podzemní garáže by měly být pro novostavby ve větších městech povinností!

    Thumb up 2 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.