Jak to bylo s tramvajovými zastávkami v centru kdysi ?

Při zahájení stavebních prací nové tramvajové zastávce Karolina se objevilo mnoho názorů o zbytečnosti této zastávky. Nejvíce se v diskuzi vede blízkost dvou jiných tramvajových zastávek. Elektry a Náměstí Republiky. Ale podívejme se napřed do historie jak to bylo kdysi. Na obrázku vidíte Přehledný plán Moravské Ostravy z meziválečného období ( proveden dle nákresů městského stavebního úřadu ). Kolečko s červeným obrysem a bílou výplní jsou tramvajové zastávky stálé. Můžete vidět zastávky u dnešního Tieta, v místech kde nyní vede Místecká, u hotelu Palace, u hotelu Imperial, Masarykovo náměstí, u Sýkorova mostu. Směrem na Přívoz je další zastávka od Palace u dnešní Stodolní pak Českobratrská, u dnešního sadu Petra Bezruče, Jindřich  atd. …

Co je tedy málo nebo hodně tramvajových zastávek v centru města …?

Související články


Komentáře

  1. Tomas T. :

    Pozoruhodne, napr. mi unika uvratova trat na ulici Glassnerove.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  2. acdlcia :

    Velmi zajímavá mapa. Je v ní dobře vidět jak se kdysi po zrušení báňské dráhy daly v podstatě propojit ulice Poděbradova s Bedřicha Engelse a Porážkova s Jirskou. Rozmělnilo by to dopravu v centru a nebylo by potřeba těch kritizovaných hlavních tahů. Bohužel byla celá původní zástavba nahrazena sídlištěm a pro dopravu zůstala pouze Nádražní a na druhé straně Místecká a částečně Cihelní. Myslím že i v dnešní době by se stále dala ulice porážkova dotáhnout podél kolejí až k Mariánskohorské a dopravě v centru by se výrazně ulevilo.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  3. Bahno :

    acdlcia: Souhlas. Podobně uvažuje i územní plán.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. Evžen :

    Zdravím,
    je to velmi zajímavé. Nemáte odkaz na tuhle mapu zahrnující celou Ostravu? :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  5. Radim :

    Nevíte, z kterého roku je ta mapa?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. Martin [msstavby.cz] :

    Evžen: To nepůjde, je to z knihy Ostrava 1880-1939 :)
    I mapa co je v knize nezahrnuje celou Ostravu. Jen Moravskou, Přívoz, Mar. Hory, Zábřeh, Vítkovice, Muglinov.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. Martin [msstavby.cz] :

    Radim: Není napsáno, ale řekl bych že před r. 1930.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. Radim :

    Já myslím, že spíš po roce 1930, protože na mapě ie už Nová radnice a ta byla dokončena až 1930.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. Kostelník :

    ta mapa v digitalizované podobě je na webu archivu města ostravy – http://earchiv.ostrava.cz/amo/NavigBean.action?eventPager=&_sourcePage=6hAnRNygRlb0sPyMH68XglDLazYg31yy&rowPg=71
    krom ni je tam digitalizováno dalších cca 200 map a plánů Ostravy ze všech možných dob.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. Radim :

    Kostelník: Díky za ten odkaz, mapa tam opravdu je s datací 1929.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. Martin [msstavby.cz] :

    Kostelník: Díky moc ! Tu mapu jsem tam nemohl najít.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  12. Petr :

    Pro mě je fascinující kontrast plánovaných fifejd se současnou realitou. zrovna dnes jsem procházel po hornopolní a říkal si, že fifejdy nemají žádný urbanistický smysl. že všecko leží tak, jak to tam někdo rozsypal. a to jsem laik.

    úžasná geometrie ulic na přiloženém plánu je decberoucí. kéž by dnešní fifejdy vypadaly, jako na plánu z roku 1929

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. Tomas T. :

    Petr: Ano ano…. toho jsem si take vsiml. Myslim ze vse slo udelat jinak, i ty panelaky trosku jinak postavit…. nez to, jak je to udelano nyni.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.