Design showroom – TY IDENTITY

Autor: Zuzana Hartlová, Jakub Heidler
Spolupráce: Irena Vojtová
Adresa: Poštovní 2, Ostrava
Náklady: 150 000 CZK

Design shop „Ty Identity“ vznikl v samém centru Ostravy. Jedinečný záměr pro aktivitou vymírající centrum města měl vzniknout pouze s minimálním rozpočtem. Showroom současného českého designu spolu s místem pro workshopy a další doprovodné aktivity znázorňuje svým interiérem ideu originality a rozlišných uměleckých názorů jednotlivých designérů, „Ty Identity“.

ty identity
Koncept návrhu
Pojetí prostoru vychází z interpretace identity jako takové. Pro projekt je vybrán čtverec, základní osově souměrný, identický tvar. Základní tvar je dále deformován a modifikován. Vznikají prostorové útvary, kvádry různých parametrů a vlastností. Originální ve svém tvarosloví, různé v materiálu, barvě a užití. Ve výstavním prostoru se objevuje 26 originálních hranolů, stejně tak, jako míst pro vystavující tvůrce.
Používáme materiál, který se bude jednoduše aplikovat, a vytvoří nosnou linku interiéru. Síťovina tvoří hlavní motiv, krabice poslouží jako výplň. Tyto prvky jsou následně využity pro balení zakoupeného výrobku. Zákazník si odnáší „identitu“ v síťovce.

ty identity

Architektonické řešení a konstrukční řešení
Dominantní strukturální stěna, která plynule přechází do stropní části, tvoří hlavní motiv interiéru, a stává se důležitým výstavním prostorem.
Konstrukci strukturální stěny tvoří zavěšená síť. Rozmístění krabic zajišťuje plné zakrytí stěny a stropu bez stavebních úprav. Výstavní mobiliář je součástí strukturální stěny, nebo je volně rozmístěn v prostoru.

ty identity

Materiálové řešení
Návrh kombinuje čistě bílé prvky s jemným odstínem březové překližky, kartonu a síťoviny. Světlé a teplé barvy navozují příjemnou atmosféru, která však neruší vystavení designových produktů. Detaily tvoří drobné kotvící doplňky, ocelová lanka.

ty identity

celý článek: archiweb.cz

Související články


Komentáře

  1. Adam :

    To jsou zase velkohubé bláboly. Přeloženo do normální racionální řeči beze ztráty informace: Použité tvary a materiály se líbí autorovi interiéru.

    Thumb up 2 Thumb down 4
  2. martin [msstavby.cz] :

    Adam: Zase mráčkový den? :))

    Thumb up 3 Thumb down 2
  3. Machro :

    Tohle až jednou blafne, tak přijdou na to, že to nebylo chytré řešení! :)

    Thumb up 1 Thumb down 1
  4. martin [msstavby.cz] :

    Machro: … a obchody s oblečením, by raději neměly prodávat oblečení, jelikož je taky hořlavé.

    #staycech

    Thumb up 4 Thumb down 1
  5. koudy :

    Machro: V takovou situaci stačí aby tam přišel Adam a bude takové dusno že to vpohodě zafunguje jako inertní atmosféra.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  6. Adam :

    martin [msstavby.cz]: Ti, kteří píšou takové bláboly, mají zjevně jen mráčkové dny. Nedávno jsem se bavil se studentem konceptuální architektury – všechny vysoké školy systematicky nutí budoucí architekty používat tento komický vyprázdněný pseudointelektuální pseudostyl vyjadřování. Jeho nepoužití znamená automatický a výrazný postih za nedostatečnou prezentaci. Pak se nelze divit, že vznikají takovéto literární průjmy.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.