Design showroom – TY IDENTITY

Autor: Zuzana Hartlová, Jakub Heidler
Spolupráce: Irena Vojtová
Adresa: Poštovní 2, Ostrava
Náklady: 150 000 CZK

Design shop „Ty Identity“ vznikl v samém centru Ostravy. Jedinečný záměr pro aktivitou vymírající centrum města měl vzniknout pouze s minimálním rozpočtem. Showroom současného českého designu spolu s místem pro workshopy a další doprovodné aktivity znázorňuje svým interiérem ideu originality a rozlišných uměleckých názorů jednotlivých designérů, „Ty Identity“.

ty identity
Koncept návrhu
Pojetí prostoru vychází z interpretace identity jako takové. Pro projekt je vybrán čtverec, základní osově souměrný, identický tvar. Základní tvar je dále deformován a modifikován. Vznikají prostorové útvary, kvádry různých parametrů a vlastností. Originální ve svém tvarosloví, různé v materiálu, barvě a užití. Ve výstavním prostoru se objevuje 26 originálních hranolů, stejně tak, jako míst pro vystavující tvůrce.
Používáme materiál, který se bude jednoduše aplikovat, a vytvoří nosnou linku interiéru. Síťovina tvoří hlavní motiv, krabice poslouží jako výplň. Tyto prvky jsou následně využity pro balení zakoupeného výrobku. Zákazník si odnáší „identitu“ v síťovce.

ty identity

Architektonické řešení a konstrukční řešení
Dominantní strukturální stěna, která plynule přechází do stropní části, tvoří hlavní motiv interiéru, a stává se důležitým výstavním prostorem.
Konstrukci strukturální stěny tvoří zavěšená síť. Rozmístění krabic zajišťuje plné zakrytí stěny a stropu bez stavebních úprav. Výstavní mobiliář je součástí strukturální stěny, nebo je volně rozmístěn v prostoru.

ty identity

Materiálové řešení
Návrh kombinuje čistě bílé prvky s jemným odstínem březové překližky, kartonu a síťoviny. Světlé a teplé barvy navozují příjemnou atmosféru, která však neruší vystavení designových produktů. Detaily tvoří drobné kotvící doplňky, ocelová lanka.

ty identity

celý článek: archiweb.cz

Související články


Komentáře

  1. Adam :

    To jsou zase velkohubé bláboly. Přeloženo do normální racionální řeči beze ztráty informace: Použité tvary a materiály se líbí autorovi interiéru.

    Thumb up  Thumb down
  2. Martin [msstavby.cz] :

    Adam: Zase mráčkový den? :))

    Thumb up  Thumb down
  3. Machro :

    Tohle až jednou blafne, tak přijdou na to, že to nebylo chytré řešení! :)

    Thumb up  Thumb down
  4. Martin [msstavby.cz] :

    Machro: … a obchody s oblečením, by raději neměly prodávat oblečení, jelikož je taky hořlavé.

    #staycech

    Thumb up  Thumb down
  5. koudy :

    Machro: V takovou situaci stačí aby tam přišel Adam a bude takové dusno že to vpohodě zafunguje jako inertní atmosféra.

    Thumb up  Thumb down
  6. Adam :

    martin [msstavby.cz]: Ti, kteří píšou takové bláboly, mají zjevně jen mráčkové dny. Nedávno jsem se bavil se studentem konceptuální architektury – všechny vysoké školy systematicky nutí budoucí architekty používat tento komický vyprázdněný pseudointelektuální pseudostyl vyjadřování. Jeho nepoužití znamená automatický a výrazný postih za nedostatečnou prezentaci. Pak se nelze divit, že vznikají takovéto literární průjmy.

    Thumb up  Thumb down

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.