Demolice Jeremenkovy osady

Na konci průběžně rekonstruované kolonie podél ulice Sirotčí se připravují k demolici vybydlené domy, které by měly být nahrazeny mimoúrovňovou křižovatkou ulic Rudná a Závodní a novým parkovištěm.

jeremenkova 1

jeremenkova 2

jeremenkova 3

jeremenkova 4

jeremenkova 5

Související články


Komentáře

  1. ionman :

    masakr, v ostravě je tolik mimoúrovňových křižovatek, že mi z toho jde hlava kolem :D

    Thumb up 4 Thumb down 12
  2. Brown :

    Bydlím v domě z roku 1935 a vybydlený rozhodně není. Hmmm…čím to je??

    Thumb up 14 Thumb down 4
  3. PetrP :

    Snad tu křižovatku co nejdříve postaví. Četl jsem nedávno na deníku, že snad místo těch domů má vest i tramvajová trat, takže to asi budou posouvat. Parkoviště jen super, nevíte termín realizace??

    Thumb up 8 Thumb down 4
  4. Rado :

    Kdyby raději tu Rudnou z části vyřešili hloubeným tunelem, udělali by lépe než stavět takový hybrid. A těm hezkým domům, kdy se jejich obyvatelé čučí na most, by to také pomohlo. Nic není nemožné a v dnešní době pokročilých geotechnických technologií nevidím problém. Možná jediný, že Rudná k sobě nemá alternativu. Doposud.

    Thumb up 20 Thumb down 2
  5. Petr Halfar :

    Tak tohle by bylo bezva.

    Thumb up 3 Thumb down 3
  6. rasta :

    Rudné by to malinko prospělo, ale vypadá to trošku krkolomně. Otázka, co by to udělalo při nájezdu aut při nějaké akci na stadionu. Asi bych zvedl v tom místě o něco Rudnou a pod ní Závodní, ale není tam moc prostoru pro výjezdy.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  7. jirka :

    Jo jo kvuli tkemu kousku cesty musi zlikvidovat tolik domu kvuli tramvajove tratě to určitě take nebude leda parkoviště jo těch je malo.
    s toho mostu vedle bych udělal tunel a nadnim cestu i v praze to mají fikaně ale ostrava na to nemá.

    Thumb up 1 Thumb down 7
  8. jarnemec :

    Tak koukám, že neinvenční technokratičtí dopravní inženýři v Ostravě stále řádí, ach jo…

    Thumb up 7 Thumb down 3
  9. AC :

    Já to spíš vidím tak, že zmizí místo, kde se člověk přenesl na východní Slovensko (Spiš apod.).

    Thumb up 10 Thumb down 1
  10. jarnemec :

    AC: Zmizí leda další kousek kolonie. Sociální problémy oblasti, ani tamnějších obyvatel to nevyřeší.

    Naopak vnikne další prostor, který oblast (nemyslím tím jen okolí Sirotčí) posune o pár desetiletí zpět. Příkladů, kdy to nastalo má Ostrava více než dost. Proč vytvářet další?

    Problém je celá Rudná od Místecké po Závodní a tato chystaná nesmyslná mimoúrovňová křižovatka to jen zhorší. Je to pokračovaní v chybné koncepci ze 60.–80. let minulého století. Je to obrovská chyba. Mělo by se postupovat spíš v útlumu dopravy v této oblasti, než v její podpoře. Jak zde zaznělo, dopravně sice momentálně neexistuje alternativa, ale to jen z důvodů, že se ani nehledá.

    Thumb up 9 Thumb down 4
  11. Jann :

    Zrůdnost tato MÚK, takovou nikdo v republice mít nebude. Když pojedu po Rudné od Poruby ke stadionu (dnes doleva), budu muset nejdřív odbočit doprava, ujet víc jak půl kilometru a projet cestou další dvě světelné křižovatky (jedna s křížením tramvajové trati). To nemá logiku. Přitom by stačilo zapustit pro tranzit Rudnou od křižovatky s Plzeňskou, po křižovatku s Místeckou 4 metry pod zem. Na povrchu by zůstal jen dvoupruh pro netranzitní dopravu. Místním by se konečně ulevilo, zbylo by místa pro cyklo, zeleň atd. Jasně, stalo by to více peněz, ale tahle varianta MÚK bude taky za balík a situaci to nijak nelepší, jen ji zhoršuje, zejména ve vztahu k okolí.

    Thumb up 15 Thumb down 3
  12. Nimrod :

    To snad ne!!! Taková hrůza, zklidnění a bezpečné nájezdy se přece dají udělat mnehm elegantněji – např. kruháčem, stejně tam je padesátka a když bude dostatečně kapacitní, tak proč ne. Bojíme se a konzervatismus vládne.

    Thumb up 12 Thumb down 2
  13. aggu :

    V souladu :-/ s Územním plánem („veřejně prospěšná“ stavba DK125, výkres V2.2 – HV-KONCEPCE VI-DOPRAVA). Lidi žijící okolo komunistického 4-pruhového průstřelu městem v zábřežských vilkách a ve Vítkovicích mají smůlu, protože tenhle veřejný zájem je asi nižší než zájem rychleji projet autem Vítkovice a Zábřeh. A alespoň někde v republice se šetřit musí.
    Seriál o mrvení Ostravy ze strany městských plánovačů pokračuje. Ti tragédi dodnes nepochopili, že nesmyslnými estakádami odřezávají další kus města. Asi je v Ostravě místa dost, takže s ním můžeme zacházet jako dobytek. Plánovat město, kde se dá chodit, které se dá projít, je nad jejich chápání.
    Co je k tomu vede? To je jim líto těch 30-40 let starých plánů v šuplíku? Moc práce vymýšlet koncepci novou?
    Bylo by fajn, kdyby nás Vltavský (jako vedoucí projektu tvorby ÚP) přesvědčil o veřejné prospěšnosti a potřebnosti těch obrovských zastruskovaných a zabordelených ploch pod estakádami. Je to dobré místo pro venčení psa, jogging, piknik? Jen v centru jsou 4.
    Uděláme si z Ostravy malé Los Angeles a budeme happy protože všude dojedeme.

    Starší info z dalnice-silnice.cz:
    Stavba MÚK Rudná – Závodní jedná se o přestavbu stávající úrovňové křižovatky na mimoúrovňovou. V roce 2008 sdružení DHV a PUDIS zpracovalo dokumentaci pro územní rozhodnutí. V březnu 2009 bylo zpracováno Oznámení EIA, na základě závěrů zjišťovacího řízení rozhodl Krajský úřad, že stavba nebude dále posuzována. Součástí stavby je přeložka ulice Závodní (638 m), podchod pod Rudnou, parkoviště autobusů a automobilů a přeložku tramvajové trati. Ulice Závodní bude vedena jako čtyřpruh pod stávajícím mostem ul. Rudné přes železniční vlečku.

    Thumb up 6 Thumb down 3
  14. Jenki :

    Soudruzi z magorstrátu si asi myslí, že čím bude město přátelštější k autům, tím bude lepší. Jo, bude se po něm dobře tím autem jezdit, akorát v něm nepůjde žít.

    Preference veřejné dopravy taky jedna báseň. Lidi se v tramvajce projedou déle po príma tobogánu. OSazenstvo autobusu č. 24 se při kroužení po těch nájezdecha podjezdech asi poblinká. No dobře, když už to jako že prý musí být tak kdyby ti oslové alespoň pod tím mostem navrhli zastávku a přechod pro pěší přes vlečku Vítkovic(klidně se závorami) do oblasto ul. Zengrova. Zas až tak málo lidí tam nežije. Ale to ne, to by se muselo přemýšlet.

    Fialový hnus. To nejsou ani ty 80. léta, to je jejich low-cost parodie.

    Jako člověk co se v té oblasti narodil a vyrostl mám chuť zvonit klíči. Ideálně momenťákem 820Nm s dvoumetrovým nástavcem a do druhé ruky dvaatřicítku trhák.

    Thumb up 5 Thumb down 5
  15. koudy :

    Tak z tohodle fakt chcípnu. Který debil si po tolika zkušenostech ze všech směrů může myslet že tohle bude fungovat? Hnus!

    Thumb up 3 Thumb down 2
  16. robert :

    Dopravní inženýrtví na ostravském magistrátu se zaseklo v 80. letech. I na rumunském venkově by našli lepší řešení. Zatímco jinde vzikají plány na napravení chyb z minulosti a zlepšení úrovně veřejných prostor (Nám. Republiky), jinde za nemalé peníze nová gheta vznikají. Jsem přesvědčen, že v ČR neexistuje jiné místo, kde by tohle dopravní diletanství prošlo. Ostrava!!!

    Thumb up 6 Thumb down 2
  17. slosor :

    Už aby to bylo! Je smutné, že na tak důležité čtyřproudé komunikaci jsou semafory. Snad dojde i na křížení s Vratimovskou a Rudná bude konečně kompletně mimoúrovňová. Moc nerozumím zdejším nářkům, nechápu v čem je plánovaná MÚK tak hrozná oproti současnému řešení. Kromě výhod v plynulosti dopravy nevidím žádnou nevýhodu. Žádný nadjezd, který by mohl hýzdit okolí tam nebude, jen se Závodní převede pod stávající most přes železniční vlečku. Samozřejmě ideální by bylo zahloubení Rudné, ale to je spíše z říše snů.

    Thumb up 6 Thumb down 4
  18. Adam :

    Brown: Prootže nestojí na naprosto nevhodném místě?

    Thumb up 0 Thumb down 1
  19. Pepe :

    Všem, kteří nadávají na zklidnění aut a mimoúrovnové křížení. Uvědomte si, že jediná spojnice východ-západ je Rudná. Moc jiných možností není. Jedině přes centrum Ostravy a Novou Ves na Porubu nebo po ulici 28. Října. Severní spoj není dostavěn, takže pokud bude udělána mimoúrvňová křížovatka bude jen dobře. Navíc se dodělává prodloužená Rudná, takže to bude spojnice Havířov-Opava. Lidi kolem nemocnice taky nejsou nadšení, že jim tam jezdí tolik aut. Takže CO chcete zklidňovat. A pokud chcete, tak jakou alternetivu místo toho?

    Thumb up 6 Thumb down 1
  20. Brown :

    AC: …pár zastávek antabusem do Kunčiček.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  21. Tano :

    Předem bych chtěl říci, že jsem pro mimoúrovňovou křižovatku. Docela mě ale baví, jak se tu řeší, jak to strašně urychlí dopravu a přitom když pojedu po Rudné od Havířova, tak u Hornbachu máme jeden semafór o pár metrů dál u Slovnaftu další, pak máme 2 semafóry pro chodce, až pak je křížení se Závodní a o kousek dál máme zase semafór pro chodce, takže o nějakém velkém urychlení dopravy nemůže být ani řeč :-)

    Thumb up 7 Thumb down 2
  22. Ričí :

    Omyl.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  23. Aleš :

    Vivat!!!
    A můžeme tam pořádat Balcarův memoriál!!!

    Thumb up 1 Thumb down 1
  24. Petr Plachta :

    No zas tak špatně to nevypadá – hlavně půjde odbočit ze všech a do všech směrů, pokud budou ty spojnice světelnými křižovatkami. Jízda tramvají bude trošku taková horská dráha, ale aspoň spestření, ve 24 nikdo blinkat nebude, protože už tam dva roky 24 nejezdí, ale 50 :o)) Určitě je to lepší řešení, aspoň nějaké, než žádné. Ideál by byl dostat Rudnou pod zem, ovšem to by Vítkovice nesměly být poddolované (viz blízká šachta Jeremenko s podzemní přečerpávající elektrárnou na důlní vodu) a to je asi ten problém, proč to nejde dostat pod zem

    Thumb up 2 Thumb down 2
  25. Petr Plachta :

    A ohledně semaforů na Rudné – nedokážu si představit, že by tam nebyly – kolik by tam pak řidiči jezdili? 50 km v hodině určitě ne, aspoň regulují rychlost dopravy, když to je v husté zástavbě

    Thumb up 1 Thumb down 3
  26. aggu :

    Petr Plachta: Ostrava nemá problémy s poddolováním. Je to mýtus.
    Ano, velká část Ostravy, od Svinova po Bartovice, je součástí chráněného ložiskového území pro černé uhlí, a ano, je poddolovaná. ALE. Vlivy poddolování (a je podstatné pro návrh stavby a její cenu) jsou už dávno odeznělé. Poklesy území dlouhodobě nulové. A investoři mohou v Ostravě stavět BEZ jakýchkoliv zvláštních opatření proti účinkům poddolování.
    Mapa: http://bit.ly/1SU2MC2

    Thumb up 4 Thumb down 0
  27. robert :

    Pepe:

    Nikdo nezpochybňuje význam Rudné. Jde o řešení mimoúrovňovnového křížení. V kvalitních dopravních studijích existují kalkulace ceny stavby s parametrem ovlivnění tržní hodnoty okolních nemovitostí. Z tohoto pohledu je navrhovaná varianta suverénně nejdražší. Dopravní zlapšení za cenu velkého znehodnocení okolí v mnoha ohledech a kritérijích. Dopravní inženýrství 60. let zápaní Evropy a 80. let Československa je vrcholem, co dnes může vzniknout v Ostravě. Koikrát si říkám, že nic horšího než tohle ( naposledy Rekonstrukce nádražní ) tady už vzniknout nemůže. A pak mě soudruzi inženýři vžycky překvapí….

    Thumb up 4 Thumb down 2
  28. Rado :

    aggu: Správně píšete, vlivy poddolování jsou dávno odeznělé, akorát až se přestane čerpat voda na Jeremenku, ještě si užijeme své…Nicméně jak jsem zde psal, Rudnou bych schoval pod zem, což by z mnoha hledisek bylo to nejlepší řešení, akorát problém je ten, že se nám ti zhotovitelé silničních staveb v Ostravě za posledních 10 let moc nepochlapili a nadále staví úžasně „kvalitně“.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  29. aggu :

    Rado: Čerpání vody na Jeremenku jen tak vypnuté být nemůže a závisí na úplném ukončení těžby na karvinsku. Je to dost komplexní problém, ale zjednodušeně řečeno, dodatečné poklesy povrchu území v důsledku dílčího zvýšení hluboké hladiny podzemní vody nastanou jen těžko. Spíš by se řešil metan, který se nachází logicky nad úrovní vody. Ale znova, jedná se o vodu proudící stovky metrů hluboko, která se i z této hloubky čerpá. Vliv na mělkou podzemní vodu (to co máme ve studních) se odborně řeší. Úplně se vyloučit nedá, ale přece jen – mezi vodou v řekách (nebo ve studních) a vodou která se čerpá z hlubin Jeremenka máme v Ostravě několik desítek až stovek metrů širokou jílovou zátku – dno třetihorního moře. Problém by třeba mohl být u špatně zasypaných jam. Ale to už zacházíme do extrému.
    Dosah vlivů staveb je max. 10 – 20 m pod terén.
    Zaměřil bych se spíš na využití těch vod (slané, slabě radioaktivní).

    Thumb up 0 Thumb down 0
  30. don-tom :

    Jann:

    A co takhle odbočit o světla dříve, tedy projet ulici Zkrácenou?
    Pokud byste chtěl na Závodní od Havířova, Kunčic, pak by stačilo prodloužit Zengrovu….

    A zapuštění 4 metry pod zem od Plzeňské po Místeckou? To je také pro magistrátní úředníky příliš náročné na papírování…

    Pepe:

    Mezi Místeckou a Plzeňskou najdete také ulici Moravskou, zásadním nedostatkem je však napojení na tyto dvě severo-jižní spojnice.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  31. Pan Bzoch :

    tak pry uz stoji jen polovina jednoho baraku… info z dnesniho rana

    Thumb up 1 Thumb down 0
  32. Radek :

    Tu se resi krizovatka coz je mozna zajimavy ale nevyresi to nic kdyz se stane nehoda na Rudne v casti hornbach nad rekou ostravici https://mapy.cz/s/NDTT uvedeny usek planu zavodni se da i tetka projet kdyz je cervena a jste v pravem pruhu odbocite na zavodni a hned po tram pasu zase na rudnou ,,jak tady nekdo zminoval zabudovat rudnu pod zem maji to tak ve fm ale tam je ktomu prostor ale v casti mostu neni vubec prostoru na stavbu ale objizna trasa by tu byla od mostu mladeze umob jih az k mistecke ,,takze kopat by mohli od vystavni jak je penny

    Thumb up 0 Thumb down 0
  33. Rado :

    aggu: Ano, nemyslel jsem to tak, že se čerpadla vypnou dnes nebo zítra, ale až skončí těžba na Karvinsku, to se vypne jak Jeremenko, tak Žofie. A opravdu mnoho hydrogeologů je přesvědčených (z VŠB i odjinud), že poté voda bude problém. Metan ani tak ne, ten problém je díky mimořádným událostem z 90. let již dobře zvládnut. Odhaduje se, že propojení, resp. úplné zatopení ostravské, petřvaldské a karvinské dílčí pánve bude trvat 130 let, když to půjde dobře. Když zle, mnohem déle. Každopádně využití vod je na místě, ono kdysi zmiňované hyperwellness na Karolině by bylo mnohem lepší než Karolina samotná, ale stále, ten problém mohl být vyřešen už před x léty a Ostrava jako město z toho mohlo mít užitek. Stejně tak metan. Také se nějak využívá, ale mohlo by to být i mnohem lepší. Celkově ale vypouštět jen tak 6,5 mil. m3 vod bez využití je celkem luxus.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  34. Petra :

    Toto jsem obdržela na dotaz mimoúrovňová křižovatka Rudná a Závodní od Ing.Hlisnikovské, specialista přípravy a realizace investic, Magistrát města Ostravy, Odbor investiční.: „mimoúrovňovou křižovatku ul. Rudná – Závodní plánovalo město OV v minulosti. Byla zpracována dokumentace pro územní řízení, ale s ohledem na místní poměry a složitost realizace nebyl plánovaný projekt dokončen. Od původního záměru město upustilo. V tuto chvíli není pro úpravu mimoúrovňové křižovatky zpracován projekt“

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.