Cyklostezka podél ulice Na Lukách

Finální povrch je položen, chybí už jen zábradlí na opěrné zdi a bude hotovo. Vzniklo tak propojení stávajících stezek a směrem na Proskovice je i odpočívadlo.

Související články


Komentáře

  1. Crazym :

    Když jsem tam jel naposledy říkal jsem si, že ta vyštěrkované cesta mimo hlavní asfaltku je super a ejhle už je tam asfalt. Nu což, co se dá dělat, ono i ten asfalt je pokrok i když ho zrovna nemusím :-)

    Thumb up 1 Thumb down 3
  2. via :

    No konečně. Krajnice teda nicmoc, ale asi je ještě dokončí. Kdyby tohle vedlo kolem Odry, hned by se v Ostravě žilo lépe :-)
    Včera byl v MS deníku článek o nových svinovských cyklomostech a ty se mají stavět až v roce 2018, jen tak mimochodem.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  3. thvari :

    „Mimo město“ to očividně jde – tedy mít samostatnou cyklostezku. Ve městě zatím jen malujeme červené pruhy na chodníky.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  4. Adam :

    Naprosté plýtvání. Absolutně nikdo nemůže myslet vážně, že je jakýkoliv problém jet na kole po téhle silnici.

    Thumb up 1 Thumb down 18
  5. Xavier :

    Adam: Ale no tak. Takovou větu snad můžeš vypustit z klávesnice jen ty! :) Jel jsi někdy vůbec na kole? Nejde o to, zda má někdo problém jen na kole po nějaké silnici… tohle je otázka většího pohodlí. Pokud postavíš vedle silnice samostatnou cyklostezku, 95% lidí dá přednost právě té cyklostezce. Ne proto, že by se snad ti lidé báli silničního provozu (i když i takoví se najdou), ale proto, že je snazší nestarat se příliš o dopravní značení, nenechat si pár desítek centimetrů od sebe hučet auta (tenhle aspekt je pro mě zrovna nejdůležitější) etc.
    Sám jezdím několikrát týdně z centra Ostravy do Hrabůvky. Než se postavila cyklostezka podél řeky, jezdil jsem v 80% případů přes Vítkovice po silnici (v ostatních i tak kolem Ostravice, když nebylo příliš mokro :)). Teď je situace opačná – pokud extrémně spěchám, jedu přes Vítkovice, protože je to rychlejší. Nespěchám-li, rád si odpočinu u řeky ;-)
    Ten tvůj pseudo-argument lze použít na každou cyklostezku; ale nejen na ní… lze použít i pro silnice atd. V každém případě to bude hloupost.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  6. Adam :

    Xavier: Já to myslím úplně vážně. Silnice mívají kvalitnější povrch (a to i když tady výjimečně místo dlažby dali asfalt), takže jsou pohodlnější. Pravdila silničního provozu jasně vymezují práva a povinnosti řidičů i cyklistů, nevídím v tom problém. Nevidím nic nepohodlného na tom být míjen autem rozdílem rychlosti 20-40 km/h, nakonec stejnou rychlostí ve podobné vzdálenosti míjíte neustále zem, a z toho se vám vyrážka nedělá. Vás možná baví kličkovat, skákat a neustále brzdit po cyklostezkách; já na silničním kole chci, překvapivě, jet po silnici. Chci na to zalehnout, a šlapat, a v silničním provozu je to zdaleka nejpohodlnější. To, že u nás drtivá většina lidí plýtvá Watty tím, že jezdí po zpevněných komunikacích na horských kolech, protože silniční kola jsou znatelně dražší, ovšem není můj problém a nevidím důvod, proč bych kůli tomu měl být omezován. Ani tím, že se do provozu pouštějí lidé, kteří na kole jezdit neumí.
    Nechci jet po paralelní cyklostezce, ale kvůli komické liteře zákona musím. Na tomto konkrétním místě, pokud to bude cyklostezka obousměrná, navíc budou muset cyklisté přejíždět z protisměru, a to je už úplně uhozené. I kdyby to tady nenastalo, hned na druhé straně mostu to tak je.

    Thumb up 2 Thumb down 14
  7. Crazym :

    Ntvl, nabušený šetřič Wattů v elastickém oblečku na špičkovém Cannondalu uhánějící v hustém provozu po silnici na čerstvém vzduchu Ostravské aglomerace hltající haldy kilometrů, hlídající si tepovou frekvenci a konzumující energetický gelíček z tubičky další známé značky je docela zábavná představa. :-) Takže jo, pokračuj, bavíš mě :DD

    Thumb up 6 Thumb down 4
  8. Adam :

    Crazym: Typický komentář pupkáče, který ani nevyjde schody. Tepová frekvence mě nezajímá; jediná elektronika, kterou mám na kole, je tachometr, abych věděl jakou rychlostí předjíždím dýně a brambory jako jste vy. Geličky jsou pro děti, po projíždce si obvykle dávám oběd a pivo. Ještě nějaké další stupidní komentáře?

    Thumb up 3 Thumb down 10
  9. Jann :

    Adam: Ještě bych ty komentáře pochopil při zavření všech dvaceti očí, ale tady?? Jel jste po té cestě?? Je to frekventovaná spojka mezi dvěma obvody Ostravy, která má unikátně nenormovanou šířku tak, že zpomalují i dvě osobní vozidla, když se chtějí potkat. A teď do toho ještě kolo a že jich tam jezdí. Jestli někde měla v Ostravě vzniknout první cyklostezka, tak tady!

    Thumb up 8 Thumb down 0
  10. Adam :

    Jann: Jezdím tam asi tak pětkrát měsíčně. Frekventovaná? To myslíte vážně? Pokud zrovna neprojíždí to, co se nahromadí u závor železničního přejezdu v Polance, potkáte za celou délku této silnice možná deset vozidel (vy možná více, pokud se vlečete). Poměrně často to projedu aniž bych potkal cokoliv. Nikdy jsem neměl jediný problém s tím, že by se mi řidiči museli vyhýbat, nebo že bych se musel vyhýbat já, je to tu naprosto plynulé. Samozřejmě že funguje vzájemný respekt, já jedu blízko u kraje a automobily mohou volně projíždět, pokud jedou rychleji, než já. Tady můžete narážet snad jenom pokud neumíte na kole jet rovně, nebo pokud jste čuník, který jezdí uprostřed pruhu (což je mimochodem v určité interpretaci zákona ilegální). Jediný problém je před mostem s cyklisty sjíždějícími z té nesmyslné cyklostezky přes protisměr silnice na druhou stranu.
    Pokud vám vadí šířka (a mně nevadí, protože jako cyklista mám stejné právo být/nebýt předjet, jako všichni ostatní účastníci provozu), tak vaším preferovaným řešením by logicky mělo být rozšíření silnice.

    Thumb up 2 Thumb down 12
  11. PetrP :

    Adam: Nevím proč nadáváte lidem do pupkáčů a podobně. Ja tam jezdím taky, jsem 100% pro tuto cyklo, nevidím důvod, proč bych měl jezdit po cestě… A že vy máte silnicku, protože na ni evidentně máte a dáváte to tady najevo, je jen váš problém. Klidně si po cestě jezděte a nám, co máme levné horské kola dejte pokoj, až kolem nas profičíte tou závratnou rychlostí, děkuji. Provoz tam je, ne extrémní, ale je, stezka je určitě bezpečnější. Já třeba po silnici jezdit nechci!!

    Thumb up 10 Thumb down 0
  12. Xavier :

    Adam: „Nevidím nic nepohodlného na tom být míjen autem rozdílem rychlosti 20-40 km/h, nakonec stejnou rychlostí ve podobné vzdálenosti míjíte neustále zem, a z toho se vám vyrážka nedělá.“

    1. Takhle pitomý argument jsem u tvého příspěvku neviděl už velmi dlouho. Adame, opravdu je to srovnání míjení země a míjení auta vhodná analogie? Představ si situaci, ve které by kolem tebe létaly helikoptéry ve výšce 1 m nad zemí (schopný pilot to zvládne) s rozdílem rychlostí 40 km/h – opravdu bys jel v pohodlí a bez nepříjemných pocitů v metrové vzdálenosti od nich? Asi ano, jsi přece pašák! :)
    2. To, že ty nevidíš nic nepohodlného na tom být míjen autem, neznamená, že to nevidí nikdo jiný! A to, že to tak někdo cítí neznamená, že nemůže být cyklistou.

    Mimochodem, jsem uživatelem silničního i horského kola – vybírám dle terénu, kterým se plánuji pohybovat.

    A mimochodem – ano, mě opravdu baví kličkovat a skákat po cyklostezkách (tam, kde to jde, samozřejmě :)).

    Thumb up 5 Thumb down 2
  13. Xavier :

    Xavier: Abych ovšem nebyl zcela proti tobě, s tímto souhlasím: „Nechci jet po paralelní cyklostezce, ale kvůli komické liteře zákona musím.“. Pokud opravdu dáváš přednost silnicím před cyklostezkami (ale je to jen tvá věc), pak pro tebe musí ten zákon být značnou překážkou. Mě to osobě také občas štve, protože v některých případech narážím na naprosto hloupé řešení. Příkladem může být v Hrabůvce úsek mezi rondelem a vstupem do Bělského lesa u Dakoty. Nejprve je cca 100 metrů cyklostezka, pak končí a musí se po silnici, pak cca 50 metrů opět cyklostezka, která se pak opět napojuje na silnici. Nechápu, kdo to tam vymýšlel, ale je to tak pitomé, že prostě jedu po silnici celou dobu… a dle všeho to tak dělá většina lidí. Kdyby to tam někdo pokutoval, asi by si Policie celkem vydělala :)

    Thumb up 3 Thumb down 0
  14. Adam :

    PetrP: Pupkáčem jsem ho označil, protože on si začal a projevil se přesně tak, jak se pupkáči projevují. Po cestě bych jezdil rád, ale cyklista dle zákona MUSÍ použít cyklostezku paralelní k silnici. Mám za to, že tohle pravidlo by neexistovalo, kdybychom měli normální poměr silničních k horským kolům.

    Xavier: Pokud by mě takovou rychlostí míjel vrtulník, nevadil by mi ten vrtulník, ale jistě by mi vadil vítr o rychlosti až 200 km/h, který vznášející se vrtulník nutně generuje, a stejně tak blízkost rotoru s obvodovou rychlostí několik set km/h. Jel bych 40 km/h v metrové vzdálenosti od zdi? Od 300m lodi? Samozřejmě, v tom není, oproti jízdě 40 km/h po zemi, žádný rozdíl.
    Ano, samozřejmě že jiní lidé mohou mít jiný názor, ale pokud se kvůli nim postaví taková cyklostezka, pak já nemůžu jet jak bych chtěl. Pokud by zákon nepřikazoval použít cyklostezku, bylo by mi z pohledu uživatele úplně jedno kde cyklostezky jsou (z ekonomického pohledu bych na to nadával stejně) a jezdil bych po silnici.

    Thumb up 0 Thumb down 6
  15. jp :

    Jezdím tam jenom občas autem a ta cesta opravdu není ideální ani pro dvě větší auta, které se míjejí, natož ještě pro cyklisty. Dobře, že tam je :) Někteří možná zapomínají, že na cyklo výlety by rády i rodiny s dětmi (co možná nejbezpečněji).

    Thumb up 4 Thumb down 0
  16. Xavier :

    Adam: Správně! A pokud kolem mě jede to auto, nevadí mi to auto samo o sobě, ale vadí mi to, co produkuje (zplodiny – při jízdě na kole… když řídím auto, kde jsem zavřený, je mi to více méně jedno), že je hlučné (nepotřebuji na kole neustále poslouchat kravál – opět, když jedu autem, je mi to více méně jedno), atd. A to nemluvím o tom, když kolem mě projíždí třeba kamion, větší náklaďák či autobus (a všechno z toho opravdu na dané silnici jezdí). To jsou pak všechny tyto věci platí ve větší míře… a ten vítr, který je jimi generován, taky není úplně k zahození, spojím-li to ještě s množstvím prachu, které leží běžně na silnicích.
    Takže – jediná věc, ve které s tebou souhlasím, je to ohledně toho zákona.
    Z ekonomického hlediska také mohu souhlasit, nicméně už dávno nejsme v krizovém období, takže není nutné, aby bylo ekonomické kritérium kritériem jediným. Kromě toho, mnohonásobně více se rozhazuje v jiných oblastech, takže si myslím, že v tomto případě není nutné plakat…

    Thumb up 5 Thumb down 0
  17. Crazym :

    Adam: Jak říkám, bavíš mě a není to jen tímhle komentářem, mmch nebylo to myšleno nijak ve zlém. Sice jsem spíš reagoval na ty „lidi co plýtvají Watty“ a na ty co chtějí „zalehnout a šlapat“ ale když jinak nedáš :-) I moje babička kdysi na takové říkala: Potrefená husa vždy gagně“ :-)
    Žiletky nemusím ale mám mezi nimi spoustu kamarádů i z dob kdy jsem žiletku taky proháněl ale to nebyl takový provoz a dnes se spíš řadím mezi ty plýtvače Wattů :DD Schody sice vyjdu ale jak jsi sakra věděl že mám pupek? :DD Teď už se toho komplexu z nadváhy a špatného BMI indexu tutově nezbavím :DD Sice se asi těžko potkáme protože tam kde jezdím já se Ty asi nebudeš vyskytovat, já spíš po lese než za koncovkou výfuku ale aspoň se nebudu tak často cítit jako „dýně a brambora“, stačí, že se tak cítím pokaždé jak mě kdosi předjíždí a to jsem spíš turista než šetřič Wattů. Jediné co mě uklidňuje, že kolikrát když mě plýtvače Wattů nějaký nabušenec předjede zjistím, že je o 20-30 let mladší a tak je často používám na to aby mě „vytáhli“ třeba na Lysou :DD
    Ale je pěkné, že máme společné zájmy v podobě vlastní silou točících se kol a tak si o tom můžeme někdy pokecat ale ne na fóru o stavbách ale třeba tady: http://www.bike-forum.cz/profil/u/crazym :-)

    Thumb up 7 Thumb down 0
  18. Forge :

    thvari: :) Ty červené pruhy se nemalují – tvoří se přímo dlažbou v této barvě. ;)

    Thumb up 1 Thumb down 0
  19. Mark :

    No tady musím tak trochu souhlasit s Adamem, že zrovna tady to vážně není nějak extra nebezpečný úsek. Několikrát sem tam letos jel, a to navíc přes týden nějak kolem páté hodiny a provoz absolutně minimální, od mostu přes Odru až ke křižovatce v průměru tak tři čtyři auta. Určitě jsou jiné místa, kde by měla být cyklostezka větší prioritou, ale nakonec proč ne.

    Mně by to bylo celkem jedno, kdybych, jak píše Adam, podle zákona po té cyklostezce nemusel. Ono pořád sjíždět z cesty na cyklostezky a zas zpátky najíždět na cestu a ještě po té cyklostezce kličkovat fakt není nejpohodlnější, navíc když je ta cyklostezka tak retardovaně řešená, že od přejezdu k mostu přes Odru je na levé straně cesty, ale za mostem na pravé. Na ten kousek mezi přejezdem a mostem jsem NIKDY na tu cyklostezku nenajel, protože přejíždět protisměr jednou při při nájezdu a podruhé při sjezdu o pár stovek metrů dál je fakt o dost nebezpečnější, než prostě ten kousek jet po cestě.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  20. Crazym :

    Mark: Jak to může být nebezpečné když tam přeci není žádný provoz :-)

    Thumb up 3 Thumb down 0
  21. O.O :

    Celkem mne mrzi ta zbytecna netolerance. Jak nekomu vadi, ze se postavila cyklostezka, kde se da jezdit pohodlneji, nebo treba bezpecneji s detmi. Nebo jak si nekdo uzurpuje pravo motat se na kole mezi auty. Zkusme byt trosku tolerantnejsi. Myslim, ze samostatna cyklostezka je fajn jak pro pumpickare, tak pro plechovkare, ze se jim ti pumpickari nemotaji pred plechovkami. A samozrejme je pochopitelne, ze na silnicce se lip jede po pekne udrzovane silnici nez treba po skvarove nebo dlazdene stezce. Howgh, pekny vikend vsem :)

    Thumb up 6 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.